Booths, un lanț britanic de supermarketuri, a decis să elimine majoritatea caselor automate din magazinele sale, angajând casieri.
„Ne place să vorbim cu oamenii”, a declarat unul dintre directorii Booths, citat de Daily Mail. Potrivit experților, noua măsură ar trebui să contribuie și la prevenirea infracțiunilor de furt din magazine
Booths, fondată în 1847, are în jur de 27 de supermarketuri în nordul Angliei și se spune că ar fi făcut această alegere pentru că toate casele automate erau „nesigure și impersonale”.
„În loc de inteligență artificială, alegem inteligența adevărată, inteligența umană”, au transmis reprezentanții lanțului.
Managerii spun că intenționează să recâștige contactul uman cu clienții, în încercarea de le oferi un serviciu de calitate.
Mișcarea, însă, are și alte motive: s-ar părea, de fapt, că casele automate sunt o pradă ușoară pentru hoții.
„Clienții noștri ne-au spus, în mod repetat, că plățile automate sunt lente și impersonale. Au existat și probleme legate de recunoașterea mărfurilor la momentul plății. Suntem mândri să oferim un serviciu de înaltă calitate cumpărătorilor noștri, ne face plăcere să vorbim cu ei”, a explicat Nigel Murray, un director de magazin, mai scrie sursa citată.
În era tehnologiei avansate, schimbările aduse experienței de cumpărături pot stârni adesea reacții contradictorii, iar recenta implementare a sistemului de autoscanare a produselor în supermarketuri a generat o revoltă considerabilă printre români.
Confruntați cu noile modalități de a-și gestiona cumpărăturile, clienții se simt din ce în ce mai frustrați de faptul că trebuie să-și scaneze singuri produsele în timpul sesiunilor de shopping. Această inovație, care vizează automatizarea procesului de casă și eliminarea cozilor, a produs un val de nemulțumiri și contestări în rândul consumatorilor români.
Unul dintre principalele motive ale nemulțumirii este legat de teama de a face greșeli în procesul de scanare, ceea ce ar putea duce la probleme la finalul cumpărăturilor sau la acuzații nefondate de furt. Mulți clienți se simt nesiguri și consideră că acest sistem presupune un transfer prea mare de responsabilitate către ei înșiși, în detrimentul personalului magazinului.
Revoltă este alimentată și de teama că implementarea acestor tehnologii va duce la pierderea locurilor de muncă în rândul casierilor și personalului de la casele de marcat. Acest aspect are un impact asupra relației dintre consumatori și angajați, alimentând sentimentul de alienare și depersonalizare a experienței de cumpărături.
O altă problemă semnalată este legată de varietatea de vârste a clienților, cu accent pe segmentul de vârstă mai înaintată, care se simt puși în dificultate de noile tehnologii și preferă interacțiunea umană în timpul procesului de plată.
Cu toate acestea, există și voci care susțin această tranziție către autoscanare, considerând-o o evoluție naturală în contextul digitalizării și automatizării. Acești susținători argumentează că această inovație aduce beneficii în ceea ce privește eficiența și reducerea timpului petrecut în magazin.
--------------------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp atunci când apare o știre importantă, puteți intra pe unul din grupurile de dedicate cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:
-> https://chat.whatsapp.com/JJePx9Ood2XAgm8wytbimH
-> https://chat.whatsapp.com/J6n4XX2nQLL0yuoailBGk6
-> https://chat.whatsapp.com/Jb6xHKTjTdhIGOmUrCk0qy
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News