Înainte de invazia rusă din 24 februarie, Ucraina exporta lunar cinci milioane de tone de produse agricole prin porturile Odesa și Nikolaev, care sunt acum blocate, conform Swissinfo.ch.
Din acest motiv, țara nu mai dispune în prezent decât de porturile fluviale ale Dunării și de rutele terestre pentru a-și trimite exporturile, care sunt estimate acum la 0,5 milioane de tone de cereale, potrivit ministrului adjunct al agriculturii, Taras Vysotsky, într-un comunicat publicat de minister.
Înainte de război, produsele agricole reprezentau 41% din exporturile totale ale Ucrainei, al treilea producător mondial de orz și pe locurile patru și cinci la exporturile de ovăz și, respectiv, porumb.
Viceministrul a subliniat că calea navigabilă are o capacitate foarte limitată, deoarece nu există infrastructura necesară, deși calea ferată are și ea complicații tehnice legate, printre altele, de ecartament.
Cu toate acestea, Ucraina reușește în prezent să exporte 30.000 de tone de cereale în fiecare zi prin intermediul căii ferate.
"Lucrăm cu partenerii europeni pentru a rezolva această problemă", a declarat Vysotsky, menționând că Ucraina nu este responsabilă doar pentru ea însăși, întrucât "zeci de țări" ar putea suferi de foamete din cauza lipsei de cereale ucrainene.
La rândul său, ministrul agriculturii, Mykola Solsky, s-a întâlnit miercurea aceasta cu ministrul adjunct român al transporturilor, Ionel Skriosteanu, pentru a explora posibilitățile de a trimite exporturile prin porturi din alte țări.
"Căutăm rute logistice alternative pentru a ne expedia produsele prin porturi europene, inclusiv prin portul românesc Constanța", a declarat Solsky, potrivit unei alte declarații, în care nu a precizat cum vor fi transportate produsele în România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News