Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) susţine crearea unei pieţe unice veritabile de transport rutier de persoane în Uniunea Europeană, în beneficiul companiilor româneşti, şi consideră că liberalizarea transporturilor rutiere, atât de marfă cât şi de persoane, oferă cel mai natural echilibru al pieţei europene de resort, asigurând, totodată, armonizarea economică şi socială în cadrul Uniunii Europene.
De asemenea, UNTRR solicită tratament egal pentru transportatorii români în transportul internaţional şi pregătirea firmelor româneşti care operează transport rutier intern de persoane pentru noile reguli europene, pe bază de studiu de impact şi reguli corect aplicate.
"Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR susţine crearea unei pieţe unice veritabile de transport rutier de persoane în Uniunea Europeană, în beneficiul companiilor româneşti de transport rutier persoane, conform foii de parcurs a Comisiei Europene pentru un spaţiu European unic al transporturilor. Considerăm că liberalizarea transporturilor rutiere, atât de marfă cât şi de persoane, oferă cel mai natural echilibru al pieţei europene de transport, asigurând totodată armonizarea economică şi socială în cadrul UE. La nivel european, UNTRR salută iniţiativa legislativă de liberalizare a transportului rutier de persoane în UE, oferind transportatorilor rutieri români noi oportunităţi de afaceri şi de diversificare a serviciilor de transport rutier de persoane la nivel european" se arată într-un comunicat remis marţi.
Potrivit sursei citate, Comisia de Transport şi Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota marţi iniţiativa legislativă de revizuire a Regulamentului 1073/2009 vizând măsuri importante de liberalizare a transportului rutier de persoane în UE, aşteptându-se adoptarea unui acord general privind echilibrul dintre deschiderea pieţelor interne şi protejarea serviciilor publice.
Revizuirea Regulamentului 1073/2009 stabilind normele comune pentru accesul la piaţa internaţională a serviciilor de transport cu autocarul şi autobuzul a fost propusă de Comisia Europeană pe 08.11.2017, în cadrul celui de al doilea pachet de modificări legislative în sectorul transporturilor rutiere din UE, intitulat Pachetul Mobilitate Curată. Printre acţiunile pentru o mobilitate curată, Comisia Europeană a propus liberalizarea pieţelor naţionale pentru servicii regulate cu autobuze şi autocare şi a excursiilor locale, menită să stimuleze dezvoltarea de legături cu autobuzul pe distanţe lungi în Europa şi să ofere alternative la utilizarea autoturismelor personale prin opţiuni de mobilitate suplimentare, de mai bună calitate şi mai ieftine, în special pentru persoanele cu venituri reduse.
În contextul discuţiilor din TRAN pe marginea unui compromis privind revizuirea normelor comune pentru accesul la piaţa internaţională a serviciilor de transport cu autocarul şi autobuzul, UNTRR susţine stabilirea unui echilibru optim între deschiderea pieţelor interne şi protejarea serviciilor publice, dar şi garantarea concurenţei loiale, prin prevederi clare prin care să se asigure că pentru furnizarea de servicii regulate domestice este obligatorie înfiinţarea unei firme în respectivul stat membru.
De asemenea, UNTRR doreşte reintroducerea noţiunii de "excursie locală" ca fiind parte a unui serviciu ocazional internaţional pentru a nu fi confundată cu operaţiunile de cabotaj şi supusă regimului detaşării.
"La nivel naţional, considerăm că România va trebui să fie în pas cu pregătirea liberalizării şi să urmărească decizia instituţiilor europene pe marginea revizuirii Regulamentului 1073/2009, înainte de a propune modificări ale legislaţiei naţionale specifice privind transporturile rutiere de persoane. UNTRR solicită tratament egal pentru transportatorii români în transportul internaţional şi pregătirea firmelor româneşti care operează transport rutier intern de persoane pentru noile reguli europene, pe baza de studiu de impact şi reguli corect aplicate", afirmă UNTRR.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News