Taxa pe kerosen ar contribui la creșterea prețului biletelor de avion, motiv pentru care Spania va pierde până la 4,5 milioane de turiști pe an, care ar prefera în schimb destinații mai ieftine, precum Turcia sau Iordania.
Președintele Asociației Companiei Aeriene (ALA), Javier Gándara, a avertizat luni despre efectul pe care noua taxă pe energie pe care UE o negociază de ani de zile ar avea un impact negativ mare, relatează 20minutos.es.
„Turiștii englezi sau germani, în loc să meargă în Spania, vor merge în Turcia, Egipt sau Iordania, ale căror companii aeriene nu ar fi impozitate cu această nouă taxă pe combustibil”, a avertizat el la cel de-al III-lea Summit Climatic din Sectorul Aeronautic organizat la Madrid de către Colegiul Oficial al Inginerilor Aeronautici din Spania (COIAE).
După cum a explicat, ALA a comandat un raport de la Deloitte care calculează măsurile aviației civile pregătite de UE pentru decarbonizarea sectorului ar însemna sosirea cu 12 milioane de turiști mai puțini pe an în Spania - în 2022, erau 71,6 milioane, dintre care 4,5 milioane și-ar schimba destinația din cauza unei creșteri de preț din cauza viitoarei taxe pe kerosen. Alți factori pe care Gándara i-a menționat ca determinând o creștere a prețurilor sunt obiectivele de a introduce combustibili „verzi” în avioane, pentru care ALA cere „ajutoare” precum cele pe care guvernele le acordă în țări precum Regatul Unit sau Statele Unite, pentru că în momentul de față costă „între trei și șase ori mai mult decât kerosenul convențional”.
Crearea unei noi taxe pe kerosen se înscrie într-unul dintre cele 12 pachete în care este împărțit planul european de decarbonizare a economiei - cunoscutul Fit for 55 -, care constă într-o directivă privind taxele energetice, care prevede o nouă impozitarea pentru acest sector, bazată pe eficiența mediului, pe taxele pe noi produse și, de asemenea, pe tratarea sectoarelor aviației și transportului maritim, care până acum erau lăsate în afara acestor aspecte.
Mai exact, este vorba despre stabilirea unei taxe pe kerosenul folosit de avioane și care va deveni realitate atunci când o directivă negociată de ani de zile va fi aprobată fără să se vadă un acord în acest moment, spre deosebire de alte aspecte ale Fit for 55 pe despre care cei douăzeci și șapte de guverne au ajuns la un consens, precum reducerea emisiilor de CO2 la mașini și camionete sau, mai recent, a emisiilor de metan.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News