Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor Regiunea (ANPC) a desfășurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respecatate prevederile legale în vigoare, în domeniu, în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL.
Aceste acțiuni au fost inițiate pentru a verifica respectarea prevederilor legale în domeniul protecției consumatorilor de către operatorul economic SC Lidl Discount SRL și au condus la aplicarea a sute de amenzi.
Au fost verificate 295 locații din întreaga țară, iar în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:
- 757 amenzi contravenționale în valoare de circa 7,5 milioane lei - 113 avertismente
- oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 120.000 lei
- oprirea temporara a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 23 puncte de lucru
- propunerea închiderii temporare a unității pe o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 unități, din județele Botoșani, Galați și Giurgiu
- propunerea închiderii temporare a unității pe o perioadă de la 6 luni la 12 luni pentru 7 puncte de lucru, din Regiunea București-Ilfov
- propunerea emiterii deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 43 unități.
Măsura de oprire temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, a fost aplicată unor puncte de lucru situate în județele Ilfov, Bihor, Maramureș, Cluj, Alba, Brașov, Mureș, Arad, Constanța, Tulcea și municipiul București.
Șeful ANPC, Horia Constantinescu, a cricitct în termeni duri practicile comerciantului.
„”Ciupitul la cântar” a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!”, a spsu Horia Constantinescu – președinte ANPC.
Dintre cele mai importante abateri constatate de echipele de control, menționăm:
- comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj
- nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet;
- lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulae avantajul specific al prețului pachetului promoțional;
- lipsa mențiunilor referitoare la data de debut a campaniei.
@horiaconstantinescuanpc Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor Regiunea (ANPC) a desfășurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respecatate prevederile legale în vigoare, în domeniu, în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL. Au fost verificate 295 locații din întreaga țară, iar în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni: - 757 amenzi contravenționale în valoare de circa 7,5 milioane lei - 113 avertismente - oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 120.000 lei - oprirea temporara a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 23 puncte de lucru - propunerea închiderii temporare a unității pe o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 unități, din județele Botoșani, Galați și Giurgiu - propunerea închiderii temporare a unității pe o perioadă de la 6 luni la 12 luni pentru 7 puncte de lucru, din Regiunea București-Ilfov - propunerea emiterii deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 43 unități. Măsura de oprire temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, a fost aplicată unor puncte de lucru situate în județele Ilfov, Bihor, Maramureș, Cluj, Alba, Brașov, Mureș, Arad, Constanța, Tulcea și municipiul București. ” ”Ciupitul la cântar” a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!” – Horia Constantinescu – președinte ANPC. Dintre cele mai importante abateri constatate de echipele de control, menționăm: - comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj - nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet; lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulae avantajul specific al prețului pachetului promoțional; lipsa mențiunilor referitoare la data de debut a campaniei
♬ original sound - Horia Constantinescu
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News