Publicitate
De la orele lungi și zilele petrecute departe de casă până la posibilele întârzieri și pasagerii indisciplinați, este nevoie de un tip special de persoană pentru a supraviețui și a prospera la locul de muncă. Pregătirea personalului de cabină este intensă și poate dura luni de zile, acoperind totul, de la igiena alimentară și raportarea incidentelor până la lupta împotriva incendiilor, conștientizarea terorismului și chiar cum să aduci pe lume un copil.
Dar mulți membri ai echipajului de cabină susțin că cea mai dificilă și mai provocatoare parte a zilei lor implică serviciul pentru clienți: să se ocupe de solicitările, grijile, nervii și, uneori, de comportamentul dezordonat al pasagerilor. Așa că am vorbit cu un fost însoțitor de bord pentru a afla ce nu ar trebui să faci niciodată într-un avion.
"Obișnuiam să ne referim la cabină ca la o junglă", spune Charlotte*, un fost membru al echipajului de cabină care a lucrat pe avioanele Airbus A380 și Boeing 777. "Erau atât de mulți oameni cu perspective, cerințe și așteptări diferite, toți înghesuiți într-o tinichea de zbor. Sunt atât de multe variabile și lucruri care se pot întâmpla și care scapă total de sub controlul tău, așa că în fiecare zi ne întrebam dacă nu cumva un pasager va face ceva ce majoritatea oamenilor de la sol ar considera absurd."
Fără a spune ceva evident, fumatul în avioane este periculos - nu numai că există riscul de incendiu, dar este dăunător pentru ceilalți pasageri și are potențialul de a bloca supapele de presurizare ale aeronavei. "Ai crede că oamenii ar trebui să ia în considerare riscurile până acum, dar numărul de ori în care am surprins pasageri încercând să fumeze este scandalos. Odată, un pasager și-a acoperit capul cu o pătură și a început să fumeze dedesubt. I-am spus că putem vedea și mirosi ce face, dar el a continuat, așa că a fost arestat după ce am aterizat.
Nu este cel mai bun mod de a-ți începe vacanța", ne spune Charlotte. "Altă dată, un pasager pusese un pachet de țigări și o brichetă pe măsuță, iar noi i-am reamintit că nu avea voie să fumeze, iar el a susținut că "doar se uita la ele". Apoi a început să se îmbete foarte tare și a încercat să aprindă una, așa că am intervenit și i-am interzis să mai comande alcool, la care a răspuns insultându-ne înfățișarea - mi-a spus 'Arătați doar foarte transpirați'. Sincer să fiu, ar fi putut să se descurce mai bine de atât, dar a fost o experiență ciudată."
Călătorii stresați, nervoși și pasagerii panicați nu sunt străini pe zboruri. Oamenii devin foarte nerăbdători înainte de a călători, iar emoțiile tuturor sunt accentuate. "Pare evident, dar uneori pasagerii au recurs la agresiune în loc să gestioneze rațional situația", spune un fost însoțitor de bord. "Odată, un pasager a acuzat pe altcineva că i-a furat geanta, iar eu a trebuit să stau fizic între doi bărbați maturi pentru a preveni o altercație fizică. Aveam 21 de ani și 1,70 m, așa că situația mi s-a părut foarte suprarealistă - suntem învățați tehnicile de reținere în timpul instruirii, dar faptul că ar putea fi nevoită să o fac în realitate m-a speriat destul de tare."
Rapoartele privind agresiunea în timpul zborului și comportamentul rău în avioane au crescut de la pandemie. Lipsa de personal, reglementările politizate ale Covid și creșterea numărului de călătorii după pandemie au contribuit la acest lucru, dar tot nu este o scuză pentru incidentele indisciplinate. "Acest lucru se întâmplă în fiecare zi acum", a declarat pentru The Guardian Sara Nelson, însoțitoare de bord și președinte al sindicatului național al însoțitorilor de bord.
Aceasta este o dezbatere pe care călătorii se ceartă de când funcția a devenit obișnuită. Pe de o parte, dacă un pasager a plătit pentru scaunul său, iar acel scaun are opțiunea de a se înclina, atunci face parte din serviciul plătit. Pe de altă parte, pasagerul din spate a plătit, de asemenea, pentru un anumit loc și pentru o anumită cantitate de spațiu, iar un scaun înclinat în față ocupă un spațiu valoros pentru picioare. Cu toate acestea, "pasagerul are dreptul să își încline scaunul", spune Charlotte. "Nu are rost să ne enervăm sau să cerem echipajului de cabină să intervină, deoarece nu putem face nimic în acest sens.
Odată, o femeie a apăsat în mod repetat pe soneria de apel pentru a ne atrage atenția și a cerut un upgrade pentru că pasagerul din fața ei își înclina scaunul. Chiar nu putem face nimic - singurul moment în care un membru al echipajului de cabină vă va cere să vă îndreptați scaunul în poziție verticală este în timpul servirii mesei, la decolare sau la aterizare din motive de siguranță - supărarea sau agresivitatea nu va rezolva nimic."
Unul dintre cele mai frecvente motive de întârziere se datorează echipelor care trebuie să curețe după pasagerii murdari din timpul zborului. Înmânați gunoiul însoțitorilor de bord atunci când aceștia vin cu saci de gunoi: "Acesta este momentul potrivit pentru a scăpa de orice deșeu - vă rugăm să nu înmânați unui însoțitor de bord niciun gunoi atunci când încearcă să îndeplinească alte sarcini importante, de exemplu, pregătirea cabinei pentru decolare sau aterizare", spune Charlotte. Creați un precedent pentru ceilalți pasageri, păstrând toaleta la fel de curată cum ați dori să o găsiți și dumneavoastră. "Nu lăsați prosoape de hârtie pe suprafața toaletei - coșurile de gunoi se închid automat cu un motiv, iar lăsarea oricărui lucru pe suprafață reprezintă un risc de siguranță împotriva incendiilor." Ar trebui să fie de la sine înțeles, dar personalul de cabină nu vrea să primească ceva neigienic atunci când își face datoria.
I-am întrebat pe editorii noștri de călătorii dacă li se pare acceptabil să vă scoateți vreodată șosetele în avion, iar consensul general a fost că niciun membru al echipei Traveler nu ar apăra mersul desculț în avion. "În acest sens, nu vă puneți picioarele în spațiul personal al altor persoane - mai ales dacă v-ați scos pantofii", spune Charlotte. "Nu este nevoie să vă puneți picioarele pe cotiera scaunelor altor persoane, să le întindeți în spațiul altora sau să blocați culoarele - este un risc serios pentru siguranță. De asemenea, va fi dureros dacă nu vă vom vedea picioarele goale pe culoar și vă vom călca din greșeală pe degetele de la picioare cu căruciorul de mâncare."
Cei mai mulți însoțitori de bord recunosc că există o anumită etichetă tacită pentru a folosi corect butonul de apelare. Le-am cerut însoțitorilor de bord să ne spună când este de fapt în regulă să apăsați butonul de apelare a însoțitorilor de bord și, deși răspunsurile variază în funcție de situație, consensul general este că, dacă poate aștepta, lăsați-l să aștepte - cu excepția cazului în care este o urgență. "Dacă este vorba de o cerere de mâncare, băutură sau de asistență care nu este o urgență, am prefera să veniți la bucătărie și să ne cereți - în acest fel vă putem oferi rapid și eficient tot ceea ce aveți nevoie.
Pe un A380, de exemplu, sunt în jur de 500 de pasageri, așa că, dacă toată lumea ar suna clopoțelul de apelare ori de câte ori are nevoie de ceva, am petrece întregul zbor alergând în sus și în jos pe culoare", spune Charlotte. "Să apeși pe clopoțelul de apel pentru a întreba cât a mai rămas din zbor, sau să ne ceri să te ajutăm cu copiii tăi, sau - cel mai rău caz pe care l-am experimentat - să ne ceri să-ți aducem niște cartofi prăjiți, este complet ridicol. Ar trebui să aterizăm avionul doar pentru a vă găsi un McDonalds?"
Din nou, acest lucru ar trebui să fie de la sine înțeles, și totuși, au existat multiple relatări despre însoțitori de bord care au primit cea mai mare parte a stresului sau a anxietăților pasagerilor. "Nu vă supărați pe echipajul de cabină pentru întârzieri - este în afara controlului nostru. Faptul de a sta pe pistă sau la un stand se datorează, de obicei, logisticii și instrucțiunilor de la controlul traficului aerian. Echipajul nu are cum să accelereze lucrurile." Oricât de evident ar părea, a fi politicos și a respecta limitele va fi, de asemenea, de mare folos. "Nu atingeți echipajul de cabină - respectați-i spațiul.
Dacă aveți nevoie de ceva, nu ne împingeți în timp ce mergem pe culoar (sau aruncați cu ceva în noi - o colegă a primit odată o pâine aruncată în ea...). Spuneți pur și simplu "scuzați-mă" sau, dacă nu vă auzim și este urgent, apăsați pe clopoțelul de apel sau veniți la bucătărie. De asemenea, nu suntem aici pentru a ne întâlni cu un partener romantic - suntem la serviciu. Deseori ni s-au înmânat cărți de vizită, am fost întrebați despre planurile noastre după zbor sau chiar ni s-au pus oameni să ne atingă în timp ce treceam pe lângă noi - este incredibil de nepotrivit și grav lipsit de respect."
În mod natural, mulți călători sunt entuziasmați de plecarea în vacanță și vor să înceapă să se relaxeze cât mai repede posibil. Dar dacă beți prea mult și deveniți agitat ați putea perturba zborul și ați putea risca să vi se refuze continuarea servirii cu alcool sau chiar să vi se interzică accesul la compania aeriană. În plus, dacă acest lucru nu este suficient pentru a vă descuraja, FAA a aplicat în trecut amenzi de șase cifre pasagerilor beligeranți. De asemenea, nu uitați că multe persoane consideră adesea că nivelul lor de toleranță la alcool se schimbă în avion. Cabinele presurizate înseamnă mai puțin oxigen, așa că s-ar putea să vă simțiți amețit mai repede decât ați face-o de obicei la sol.
Foarte mulți pasageri se ridică în picioare imediat ce aeronava atinge solul, dar acesta nu este semnalul tău să sari în picioare și să începi să-ți strângi lucrurile. Avionul trebuie să ajungă la punctul de sprijin și să se oprească complet înainte de a vă permite să vă scoateți centura de siguranță. Ar putea exista o ruptură bruscă, incidente la motor, evacuări de urgență ale pasagerilor sau - dacă sunteți încă în aer - turbulențe puternice. "În colegiul de pregătire, trebuie să exersăm să strigăm "stai jos". Suntem învățați că, din motive de siguranță, trebuie să strigăm la oamenii care se ridică în picioare atunci când semnul centurii de siguranță este aprins. Noi suntem responsabili de momentul în care se deschid ușile, așa că statul în picioare nu te va duce nicăieri mai repede."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News