Acest plan are ca scop stabilitatea în transport și protecția împotriva atacurilor Ucrainei asupra podului peste Strâmtoarea Kerci, cunoscut și sub numele de Podul lui Putin, vital pentru aprovizionarea armatei ruse. Desfășurarea evenimentelor indică faptul că Rusia este determinată să mențină controlul asupra Crimeei, dar și că depinde tot mai mult de sprijinul Chinei.
Deși proiectul ar implica obstacole tehnice și financiare semnificative, experții remarcă că construirea unui tunel subacvatic este fezabilă din punct de vedere tehnic. Cu toate acestea, se estimează că ar fi un angajament uriaș, comparabil cu tunelul între Danemarca și Germania, aflat în construcție de opt ani.
Construcția ar putea dura ani de zile și ar costa miliarde de dolari. Cu riscurile de sabotaj și sancțiuni internaționale, surse americane și experți în politica de sancțiuni sunt surprinși de implicarea Corporației Chineze de Construcție a Căilor Ferate (CRCC), companie de stat, într-un astfel de proiect.
Participarea Chinei la acest proiect ar putea avea implicații politice și financiare semnificative. China nu a recunoscut oficial anexarea Crimeei de către Rusia, iar companiile chineze ar putea fi supuse sancțiunilor din partea Statelor Unite și Uniunii Europene.
Cu toate acestea, e-mailurile interceptate indică faptul că CRCC este dispusă să participe la construcție. China ar putea dori să dețină o parte a tunelului, extinzându-și influența în domeniul infrastructurii portuare și de transport la nivel mondial.
E-mailurile interceptate dezvăluie eforturile de a păstra secretul proiectului, subliniind stricta confidențialitate. Vladimir Kalîuzhnî, directorul consorțiului rus-chinez, a respins informațiile ca fiind "vorbe goale", dar refuză să ofere detalii presei. China, reprezentată de CRCC, nu a făcut nicio declarație în acest sens. Răspunsul autorităților chineze și ruse indică reticența de a discuta public despre acest proiect delicat.
Pentru Rusia, Crimeea are o semnificație simbolică, iar un tunel subacvatic ar întări conexiunea fizică cu peninsula. Acesta ar fi văzut ca o investiție pe termen lung pentru siguranța transportului și economiei din Crimeea. China ar putea să vadă proiectul ca o extindere a influenței sale la nivel global, participând la construcție și finanțare.
Deși fezabilitatea proiectului este pusă la îndoială, discuțiile privind construcția unui tunel subacvatic sub Strâmtoarea Kerci ridică întrebări importante despre evoluția relațiilor geopolitice dintre Rusia și China. În contextul tensiunilor cu Ucraina și dependenței tot mai mari a Rusiei de sprijinul chinez, acest proiect ar putea reprezenta o mișcare strategică cu implicații pe termen lung.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News