Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Restaurantele din Ungaria, închise la începutul săptămânii pentru a reduce costurile cu salariile; magazine deschise doar câteva ore
WhatsApp
Pentru sectorul ospitalier din Ungaria vara a început cu un program redus, zile libere şi capacităţi de muncă atent planificate, deoarece în aceste unităţi se resimte o scădere a cererii solvabile, care este simţită, în primul rând, în primele zile ale săptămânii.

Locurile preferate sunt în continuare pline la sfârşit de săptămână. Între timp, preţurile în unităţile ungare ospitaliere sunt în continuare cu 30-50 la sută sub media vest-europeană, deşi costurile acestora sunt aproape aceleaşi.

Unităţile ospitaliere din Ungaria simt diminuarea cererii solvabile prin scăderea traficului la începutul săptămânii, unde din această cauză prima sau primele două zile din săptămână vor fi libere pentru a putea economisi la cele mai mari costuri, respectiv la salarii şi la forţa de muncă necesară, a declarat preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din Ungaria, László Kovács pentru ziarul ungar "Világgazdaság".

Multe unităţi, în care nici duminică seara nu este una dintre perioadele aglomerate, nu se deschid, şi există magazine care se protejează împotriva cheltuielilor inutile nu doar prin închiderea timp de mai multe zile, ci şi prin reducerea orelor de deschidere în zilele lucrătoare. A devenit o obişnuinţă scurtarea programului de lucru la bucătăria restaurantelor, astfel încât, de exemplu, comenzile de mâncare sunt luate doar până la nouă seara, în încercarea de a reduce programul de lucru al bucătarilor.

Restaurantele din Ungaria, închise la începutul săptămânii 

 

Potrivit preşedintelui federaţiei, sunt încă destul de multe unităţi ospitaliere în care în perioada de vârf se poate obţine un loc doar cu rezervare, însă numărul unităţilor de mare căutare a scăzut în general. De la începutul pandemiei cu noul coronavirus, patru mii de unităţi ospitaliere din cele 51 de mii au fost închise. Majoritatea unităţilor închise definitiv au fost magazine de băuturi alcoolice şi locuri de divertisment, care nu au putut supravieţui în lipsa turiştilor străini. Cele mai rezistente unităţi la crize s-au dovedit şi anterior de a fi cofetăriile şi cafenelele.

Anul trecut au încheiat un an bun acele unităţi ospitaliere care au trecut cu bine în perioada de pandemie, problemele generate de război şi creşterea preţurilor la energie, şi au fost perseverente, au avut răbdare şi un suport material corespunzător pentru a duce mai departe afacerea, a spus László Kovács, care a adăugat: „Nu au fost neapărat unităţile de cea mai bună calitate care au supravieţuit perioadelor dificile, ci deseori acelea ai căror proprietari aveau un suport financiar suficient sau au putut realoca fonduri din alte sectoare, cum ar fi industria construcţiilor sau sectorul IT. Oamenii sunt dornici de experienţă socială, vedem intenţia şi disponibilitatea lor de a cheltui, însă ştim că sectorul ospitalier se află în fruntea listei de renunţare. Traficul a crescut prin deschiderea teraselor, precum şi cererea de forţă de muncă odată cu sosirea sezonului de vârf, dar antreprenorii fac planuri cu mai multă atenţie ca niciodată. Pentru luarea unor decizii guvernamentale necesare şi justificate, mai exact pentru planificare ar fi util, cu siguranţă, să avem la zi cifra de afaceri a sectorului şi fluctuaţiile acestuia, perioadele mai bune şi mai grele. Până la lansarea Centrului Naţional de Informare Turistică (NTAK) am avut acces la date cu o întârziere de trei-patru luni, a spus László Kovács, care a mai declarat că mulţi nu au fost de acord cu introducerea serviciului de date, care ar putea fi o bază bună chiar şi pentru un ajutor eficient şi rapid din partea Guvernului, în timp ce actorii pieţei pot primi şi date anonimizate despre mediul lor.

Cifra de afaceri în 2022 a fost cu doar 4% mai mică decât cea din 2019, respectiv faţă de cea mai mare cifră de afaceri netă înregistrată vreodată în industriei ospitalităţii, de 1.400 de miliarde de forinţi - la preţuri constante, adică ajustate pentru efectul inflaţiei.Toate acestea au fost realizate cu 10.000 de persoane mai puţin, inclusiv furnizorii de cazare, pe o piaţă care încă mai avea 185.000 de angajaţi în 2019.

De asemenea, restaurantele nu pot impune majorarea justificată a cheltuielilor, deoarece le este frică să nu-şi piardă oaspeţii. Preţurile în sectorul ospitalier din Ungaria sunt în continuare cu 30-50 la sută sub media vest-europeană, în timp ce materiile prime sunt uneori mai ieftine în străinătate. Doar costurile salariale sunt mai mici în Ungaria, decât în Europa de Vest - ceea ce devine tot mai puţin caracteristic - şi s-au stabilizat deja şi preţurile la energie. Între timp, obiceiul de a merge la restaurant în Ungaria acoperă cel mult o masă pe săptămână sau lună, comparativ cu două sau trei vizite pe săptămână în Occident.

Industria ospitalieră autohtonă luptă acum pentru obţinerea plafonării preţului la energie, deoarece pentru mulţi jucători de pe piaţă ar fi o uşurare uriaşă dacă ar putea renunţa la contractele lor încheiate la preţuri foarte mari. Începutul sezonului estival a fost o experienţă mixtă, vremea deocamdată nu este favorabilă sezonului la Lacul Balaton, mulţi oaspeţi au renunţat la restaurantele din jurul lacului, a mai precizat László Kovács, care a adăugat: locurile stabile, vechi, de încredere, populare sunt de aşteptat să se simtă bine şi în acest an, potrivit vg.hu, titrează Rador.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
pixel