Concret, în momentul în care ar fi tranzitat o țară chiar și pentru o singură zi, respectivul șofer român ar fi trebuit să fie plătit la nivelul salariului din respectiva țară, ceea ce ar fi dus la închiderea tuturor firmelor de transport românești care nu ar fi putut duce o asemenea povară. Astfel, ar fi rămas în competiție doar firmele europene.
Eurodeputații nu au reușit să adopte o poziție a Parlamentului European cu privire la cerințele de aplicare și normele specifice privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier, perioadele de conducere zilnice și săptămânale, pauzele minime și perioadele de repaus, poziționarea prin tahografe, adaptarea regulilor de acces la profesie și la piața de transport rutier de marfă la evoluțiile din sectorul de transport rutier.
După mai mult de un an de la publicarea Pachetului Mobilitate și după un proces de negociere lung și dificil la nivel european, nici Parlamentul European și nici Consiliul de Transport UE nu au reușit să ajungă la un compromis echilibrat și acceptabil pentru toate Statele Membre UE.
Românii laudă eurodeputații
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România salută implicarea activă a Eurodeputaților români în sprijinirea industriei de transport rutier din România, pentru a oferi șanse egale pe piața europeană firmelor de transport rutier din România și angajaților acestora și pentru a evita falimentarea transportatorilor români și migrarea șoferilor acestora în Vestul UE, unde șoferii români nu sunt plătiți la nivelul colegilor lor din vest, contrar principiului “plată egală pentru muncă egală în același loc”.
Uniunea transportatorilor precizează că Pachetul Mobilitate a fost inițiat pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Alianței Rutiere, cuprinzând propuneri extrem de restrictive pentru transportatorii români și est-europeni, precum aplicarea Directivei Detașării Lucrătorilor în sectorul transporturilor rutiere, restricționarea cabotajului, obligația întoarcerii acasă a șoferilor și interzicerea repausului săptămânal normal în cabina vehiculului.
Cu toate că aceste propuneri ale pachetului mobilitate sunt încă în dezbatere la nivel european, Statele Vest Europene le aplică deja în legislațiile lor naționale, fapt care a condus la creșterea semnificativă a costurilor de operare ale transportatorilor români și est-europeni în Vestul UE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News