Companiile de modă germane se confruntă cu dificultăți financiare tot mai mari, reflectând o criză amplă în sector. Recent, Esprit a anunțat închiderea tuturor celor 56 de sucursale din Germania până la sfârșitul anului, după o procedură de insolvență. Insolvența, care se referă la incapacitatea unei companii de a-și plăti datoriile, a dus la decizia de a închide afacerea în cadrul unui proces de faliment. Alături de Esprit, alte companii de renume, precum Gerry Weber, Peek & Cloppenburg (P&C) și Galeria Karstadt Kaufhof, se confruntă cu probleme financiare severe.
Gerry Weber a intrat în faliment în 2019 și a solicitat ulterior proceduri de restructurare în 2023. Aceasta a inclus închiderea a 122 de sucursale și disponibilizarea a 425 de angajați. Compania a fost transformată într-o GmbH și de atunci a fost deținută de acționari precum Whitebox Advisors, Robus Capital și JP Morgan Chase.
Goertz, retailerul de pantofi, a declarat faliment în 2023, ceea ce a dus la închiderea unei părți semnificative a sucursalelor sale din Germania și Austria și pierderea a aproximativ 1.000 de locuri de muncă. Cu toate acestea, Goertz a reușit să se stabilizeze cu ajutorul unui nou investitor, CT Technology Solutions GmbH, și intenționează să își extindă oferta pentru a include îmbrăcăminte pentru femei și bărbați.
Peek & Cloppenburg a declarat faliment în primăvara anului 2023, dar a reușit să se salveze printr-o procedură de scut de protecție, care le permite să continue activitatea și să își restructureze afacerea. Compania are în vedere extinderea magazinului online și continuarea concentrării pe conceptul de „magazin în primul rând, online în al doilea rând”.
Reno, parte a HR Group, a încetat complet activitatea după faliment, care a dus la vânzarea companiei către cm.sports în 2022. Chiar și cu noul proprietar, Reno a intrat din nou în faliment în primăvara anului 2023.
Gerrit Heinemann, economist la Universitatea Niederrhein, explică faptul că problemele financiare ale companiilor de modă sunt cauzate de mai mulți factori. În primul rând, schimbările în comportamentul consumatorilor, care acum preferă companii care își produc propriile bunuri, precum H&M și Zara, au afectat negativ lanțurile de magazine universale.
Aceste magazine, care vând diverse mărci de modă, sunt expuse unui risc mai mare de faliment. De asemenea, prețurile în creștere, influențate de pandemie și de condițiile economice, au redus puterea de cumpărare a consumatorilor, iar discounterii care oferă modă la prețuri mai mici au câștigat cote de piață semnificative. Furnizorii chinezi, care vând îmbrăcăminte la prețuri extrem de reduse, reprezintă o concurență feroce pentru furnizorii germani. Costurile ridicate în sectorul energetic și lipsa de personal au agravat și mai mult situația companiilor de modă germane.
Vezi și: Chiriile din nordul Germaniei au explodat. Locuitorii alocă jumătate din salarii pentru locuințe
-----------------------------------------------------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din GERMANIA, puteți intra pe grupul de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următorul link:
-> https://chat.whatsapp.com/IsdGvKkdEY4JJhueZBrtNW
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News