După 34 de ani de la Revoluție, politicienii au reușit într-un final să se concentreze pe nevoile mari ale României de dezvoltare: infrastructura deficitară este pe cale să se schimbe. Între Craiova și Pitești se realizează în acest moment un drum expres, asemănător unei autostrăzi, pe care se va putea circula cu viteza maximă legală de 120 km/h. Două tronsoane au fost deja inaugurate, iar alte două se află în faze avansate de execuție. Cel dinspre Craiova este la un stadiu de 78% și va fi finalizat cu siguranță în 2024. Tronsonul 4, dinspre Pitești, este realizat de UMB, iar stadiul este ceva mai în urmă, doar 68%.
Pentru realizarea legăturii doar pe autostradă între Constanța și Craiova, trebuie să fie gata și un tronson de autostrada A0 (care va înconjura Bucureștiul, va înlocui actuala centură și nu va mai fi nevoie de traversarea orașului) mai exact sectorul 3 din zona sudică, acolo unde lucrează grecii de la Aktor. Aici sunt singurele emoții care ar putea întârzia legătura majoră de autostradă. Stadiul fizic este la 70%, însă mai sunt de realizat relocări de utilități și trei mari structuri, iar lucrul la acestea încă nu a început. Odată realizată și această legătură, tronsonul 3 al autostrăzii A0 Sud se va conecta la tronsonul 2 care este deja inaugurat, iar apoi la tronsonul 1 care se inaugurează chiar miercuri, 31, iulie. Tronsonul 1 al autostrăzii A0 face legătura cu Autostrada A2 (Autostrada Soarelui). Autostrada din jurul Bucureștiului va avea un important rol în decongestionarea traficului din oraș, pentru că în lipsa unei centuri funcționale, așa cum este acum DNCB, toți șoferii cu excepția celor care conduceau camioane de mare tonaj, erau nevoiți să traverseze orașul pentru a ajunge la destinația dorită.
"Ritm bun de lucru pe șantierele tronsoanelor 1 și 4 ale primului drum expres din România (# DEx 12 Craiova - Pitești)!Asocierea Ozaltin - Strade Bauunternehmung - Visio Construction de pe șantierul tronsonului 1 (# Craiova - # Robănești) este mobilizată în teren cu 382 de muncitori și 221 de utilaje și execută lucrări la terasamente, poduri și podețe.
Stadiul fizic al lucrărilor este de 78%, iar dacă se va menține ritmul de lucru existent sunt șanse reale ca la finalul acestui an să circulăm pe cei 17,7 km ai acestui tronson, deși termenul contractual de finalizare este martie 2025.Valoarea acestui contract este de 439,29 milioane de lei, fără TVA, sumă asigurată din Programul Transport (# PT).Pe șantierului tronsonului 4 (# Colonești – #Oarja – #Pitești), în lungime de 31,82 km, UMB are de asemenea o mobilizare bună și lucrează în teren cu 656 de muncitori și 228 de utilaje la terasamente și structuri. Stadiul fizic al lucrărilor pe acest tronson a ajuns la 65%, iar dacă se păstrează mobilizarea este posibil ca la finalul acestui an să putem circula neîntrerupt de la Craiova la București, doar pe drum de mare viteză (drum expres și autostradă).
Valoarea acestui contract este de 754,92 milioane lei fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată acm prin Programul Transport," a transmis șeful CNAIR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News