Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Italienii vor cheltui mai mult pentru cina de Crăciun și de Revelion: Creșteri de preț de până la 24%
WhatsApp
În Italia, în 2023, s-a înregistrat o creștere medie a prețurilor de 10,2%, față de 2022. Cele mai mari creșteri de preț sunt cele ale decorațiunilor de Crăciun, cadourilor de ultimă generație și, evident, produselor alimentare (+12%).
Italienii vor cheltui mai mult pentru cina de Crăciun și de Revelion. Creșteri de preț cu până la 24%. Sursa - Pexels

Vicepreședintele Federconsumatori, Roberto Giordano, a declarat că va fi un Crăciun și un Revelion mai scump pentru italieni. „Se estimează că din cele 43 de miliarde care vor fi plătite pentru al treisprezecelea salariu, nici măcar 10% nu vor putea fi folosite pentru cumpărăturile de Crăciun”, susține Roberto Giordano.

Potrivit ultimului sondaj, realizat de Observatorul National Federconsumatori, se înregistrează o creștere medie a prețurilor de 10,2% față de 2022. Cele mai mari creșteri de preț sunt cele la decorațiunile de Crăciun (+19%), la cadourile de ultima generație (+ 14%) și, evident, la produse alimentare (+12%).

Problema este că toate acestea declanșează un mecanism inflaționist de creștere a prețurilor, unde domină elemente precum ratele ipotecare și facturile la electricitate și gaze”, a comentat Roberto Giordano pentru Fanpage.it.

 

De Crăciun, prețurile la mâncare și călătoriile cresc

 


Potrivit lui Giordano, sărbătorile de Crăciun cad într-un moment deja deosebit de dificil pentru puterea de cumpărare a italienilor. „De un an și jumătate abordăm problema costului ridicat al vieții. Am indicat faptul că fenomenul inflaționist erodează puterea de cumpărare a salariilor și pensiilor, deci pentru majoritatea oamenilor care locuiesc în această țară. Asta este problema esențială. Toate articolele de cumpărare au cunoscut o creștere semnificativă, în unele cazuri peste inflația indicată. De exemplu, produsele alimentare sau  călătoriile cresc într-o măsură absolut disproporționată”, a precizat vicepreședintele Federconsumatori.

Potrivit calculelor Federconsumatori, prețurile la alimente prezintă creșteri cuprinse între 8 și 9%. Și călătoriile în medie, tot în funcție de mijlocul de transport folosit, înregistrează creșteri cuprinse între 20 și 30%.

Am făcut și un studiu asupra performanței bunurilor tipic de Crăciun și variațiile chiar și față de anul precedent sunt semnificative”, a precizat Giordano.

 

De prețuri majorate nu au scăpat nici jucările

 

Potrivit lui Giordano, mai exact, în ceea ce privește bunurile tipice de Crăciun, gândiți-vă la panettone și pandoro, „există creșteri față de anul trecut care fluctuează între 8 și 10%. În ceea ce privește zampone și cotechino cu linte avem creșteri cuprinse între 13% și 24%. Ca să nu mai vorbim de fructele uscate și nuga, care înregistrează creșteri între 23 și 24%”, a menționat Giordano. 

În ciuda creșterilor de preț și în ciuda faptului că multe familii se află încă în situații de dificultate economică, italienii, spune Federconsumatori, nu vor renunța complet la cadourile de Crăciun, în special la cele pentru cei mici.

Chiar și la jucării există creșteri de până la peste 20%. „Am făcut o propunere în care cerem extinderea pieței protejate de energie (gaz și energie electrică) care se va încheia în ianuarie și aprilie, cerând mai mult timp pentru tranziția cu un proces de informare pentru utilizatori, deoarece situația a devenit nesustenabilă”, a încheiat Giordano. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Economie Vezi toate articolele
pixel