Agenții Poliției Poștale din Ferrara au identificat și denunțat într-o stare de libertate un bărbat de naționalitate română, cu domiciliul la Roma, pentru că a efectuat așa-numita „înșelătorie ATM” împotriva unui cetățean de 70 de ani din Ferrara.
Bărbatul de 70 de ani plasase un anunț pentru vânzarea unei foarfece profesionale pe un site de comerț electronic, la prețul de 300 de euro. După lansarea anunțului, el a primit un telefon de la românul care s-a arătat interesat de achiziționarea instrumentului și, după ce căzut de acord, i-a sugerat vânzătorului să meargă la un bancomat pentru a obține suma convenită.
Urmând instrucțiunile furnizate telefonic de pretinsul cumpărător, victima a intrat ajuns la bancomat și, „consiliat“ telefonic de presupusul cumpărător, după ce a selectat opțiunea „Reîncărcare postepay”, a tastat naiv cifrele indicate de infractor, sub pretextul că acesta ar fi numărul „ordinului de plată” , apoi a confirmat suma.
În acel moment, falsul cumpărător, printr-o serie de înșelăciuni, a convins victima că tranzacția nu a avut succes și l-a determinat pe vânzător să repete operațiunea de mai multe ori, făcându-l să folosească pseudo-numere diferite de „comandă de cumpărare” prin care, de fapt, transfera bani din propriul cont în contul escrocului.
La sfârșit, victima a fost liniștită de finalizarea cu succes a operațiunii și, sigură că a obținut creditul sumei datorate, abia după câteva ore și-a dat seama că nu a dobândit niciun ban, ci că fusese victima unei înșelătorii a cumpărătorului fals, care a reușit să obțină 1.200 de euro de la vânzătorul păgubit.
După ce a împlinit escrocheria, românul și-a dezactivat numărul de telefon de la care î apelase pe septuagenar.
La finalul anchetei, agenții Poliției Poștale din Ferrara au reușit să stabilească identitatea autorului înșelătoriei, românul fiind cunoscut deja de poliție tocmai pentru că mai fusese angajat în comiterea infracțiunilor de acest fel.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News