Prelungire și în 2023 pentru prima de transport. Este vorba despre o primă egală cu 100% din cheltuielile care urmează să fie efectuate pentru achiziționarea de abonamente pentru transportul public sau feroviar, în limita a 60 de euro. Acesta este un bonus pentru lucrătorii care fac naveta pentru a susține cheltuielile suportate atunci când călătoresc cu metroul, autobuzul sau trenul.
Comparativ cu versiunea din 2022, însă, prima din 2023 prezintă o diferență substanțială: când ministrul Muncii de atunci, Andrea Orlando, și fostul ministru al Infrastructurii și Mobilității Durabile, Enrico Giovannini, au lansat măsura, numărul beneficiarilor trebuia să aibă un Isee care să nu depășească 35.000 de euro pe an. Odată cu noul an, plafonul este redus la 20.000 de euro. Contribuția va fi apoi disponibilă până la 31 decembrie 2023 și până la epuizarea fondului de 100 de milioane creat ad-hoc.
Noul decret privind transparența prețurilor la carburanți stabilește că publicul pentru a doua rundă a primei de transport va fi selectat dintre cei al căror Isee nu depășește 20.000 de euro pe an. Voucherul rămâne nominativ și poate fi utilizat pentru achiziționarea unui singur abonament (părinții îl pot solicita și pentru copiii lor minori). În acest caz, este netransferabil, nu constituie venit impozabil pentru beneficiar și nu este relevant în scopul calculării valorii indicatorului situației economice echivalente (Isee). Candidatura se va putea depune exclusiv pe platforma online lansată de minister în septembrie anul trecut, prin accesarea prin Spid sau Cie. Cu toate acestea, detaliile vor fi descrise într-un decret de punere în aplicare care ar trebui să fie adoptat până la 14 februarie.
În prima tranșă, până la 31 decembrie 2022, bonusul pentru transporturi a fost finanțat printr-un fond de 180 de milioane de euro, la care s-au adăugat alte 10 milioane de euro. Bonusul a fost plătit, după cum s-a menționat, prin intermediul portalului Ministerului Muncii și Politicilor Sociale (bonustrasporti.lavoro.gov.it), la care s-au înscris peste 1.100 de companii de transport local. Accesul s-a făcut prin intermediul identităților digitale Spid and Cie, iar după finalizarea procedurii, sistemul a emis un cod de identificare care trebuia "cheltuit" pentru a cumpăra abonamente. Cu toate acestea, executivul are în vedere schimbarea modalității prin transformarea primei de transport într-o rambursare care să fie plătită după ce se face plata către compania Tpl. În acest caz, solicitantul va trebui să certifice cheltuielile.
În absența decretului de punere în aplicare din februarie, platforma online este în prezent neactualizată. Prin urmare, ipoteza este că, pentru lunile februarie și ianuarie 2023, o rambursare va fi pusă la dispoziția beneficiarilor începând cu luna martie. Prin urmare, în prezent, în ciuda prelungirii, nu este posibil să se obțină vouchere pentru achiziționarea de abonamente pentru utilizarea transportului public local, regional și interregional și a căilor ferate naționale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News