Prețul carburanților în Italia nu dă semne de scădere. Potrivit celor mai recente date, prețurile la benzină și motorină sunt în ușoară creștere. Potrivit elaborării Quotidiano Energia a datelor comunicate de operatori la Osservaprezzi al Ministerului pentru Întreprinderi și Made in Italy, actualizate la ora 8.00 de ieri, 30 august, prețul mediu practicat pentru benzina de autoservire este de 1,957 euro/litru, în timp ce prețul mediu al motorinei pentru autoservire este de 1,861 euro/litru, cu tendințe de creștere.
În ceea ce privește prețul la stațiile cu servire, prețul mediu la benzină este de 2,094 euro/litru (2,092 cifra anterioară). Media pentru motorina servită este de 2.000 euro/litru (față de 1.996). Prețurile la GPL au variat între 0,710 și 0,736 euro/litru. În ceea ce privește regiunile, cel mai mare preț mediu se confirmă în provincia Bolzano, unde se plătește 1,988 euro pentru un litru de benzină.
Guvernul are în vedere un prag: 2 euro. În cazul în care prețul mediu al benzinei în oraș, în regim de autoservire, va depăși acest preț, o ordonanță de urgență va ajunge pe masa Consiliului de Miniștri. În acel moment, explică surse guvernamentale pentru la Repubblica, prima pentru carburanți, anunțată în ultimele zile de ministrul întreprinderilor Adolfo Urso, nu va mai fi amânată. Ar trebui să fie o primă unică, deși executivul ar dori ca aceasta să fie un ajutor trimestrial, care să fie plătit lunar din septembrie până în decembrie.
Aceleași surse au adăugat, însă, pentru la Repubblica că pentru a declanșa măsura - 150 de euro pentru veniturile mici - nivelul prețurilor va trebui să rămână peste 2 euro timp de cel puțin câteva zile. Ar trebui totuși să fie un fel de card social pentru benzină sau motorină pentru automobiliștii cu venituri mici și pentru familiile numeroase, după modelul cardului "Dedicata a te" pentru achiziționarea de produse alimentare, destinat familiilor cu cel puțin trei membri și un Isee de până la 15.000 de euro.
Cu toate acestea, tehnicienii încă studiază pentru a stabili beneficiarii.Riscul este ca ajutorul să ajungă la cei care nu au nevoie de el. Din acest motiv, nu s-a decis încă dacă bonusul va fi vărsat prin intermediul unui nou card sau dacă, în schimb, va fi creditat direct pe cardul "Dedicata a te", cardul social de 382,50 euro.
Cea de-a doua ipoteză ar putea simplifica gestionarea și ar permite statului să economisească bani, deoarece ar însemna că nu se vor mai cheltui bani pentru logistică. Cu toate acestea, La Repubblica subliniază, de asemenea, că suprapunerea cardului Dedicata a te peste bonusul pentru benzină ar risca să rateze ținta: de exemplu, navetiștii, printre categoriile cele mai expuse la creșterea prețurilor la carburanți, ar putea fi excluși.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News