Aceasta este în creștere de la 9,9% în septembrie, potrivit unei estimări rapide a Eurostat, biroul de statistică al Uniunii Europene. Economiștii se așteptau la o creștere mai modestă, până la 10,3%.
Costurile energiei au urcat la 41,9% de la 40,7%, urmate de cele ale alimentelor, alcoolului și tutunului (13,1%, față de 11,8% în septembrie), în timp ce inflația bunurilor industriale a crescut la 6%, iar cea a serviciilor la 4,4%.
Diferențele între state sunt foarte mari: în Lituania este de 22% (la fel și în Letonia), în vreme ce în Franța este de 7,1% iar în Spania de 7,3%. În România, cele mai recente date arătau că inflația se apropie de 16%, conform HotNews.
Alcool, tutun - 4,5%
Îmbrăcăminte, încălțăminte - 3,7%
Alimente, băuturi - 15,8%
Locuințe, utilități - 15,3%
Sănătate - 11,2%
Recreere, cultură - 8,4%
Restaurante, hoteluri - 6,0%
Transport - 13,3%
Alcool, tutun - 3,5%
Îmbrăcăminte, încălțăminte - 6,1%
Educație - 3,0%
Alimente, băuturi - 8,9%
Locuințe, utilități - 32,8%
Sănătate - 2%
Restaurante, hoteluri - 7%
Alături de Franța și Germania, colegii săi membri ai UE, educația reprezintă foarte puțin atunci când vine vorba de calcularea inflației în Italia: aproximativ 1% din măsură, rezultat al învățământului gratuit și ieftin subvenționat de stat disponibil în toate cele trei țări.
Alcool, tutun - 3,6%
Îmbrăcăminte, încălțăminte - 6,5%
Educație - 1,1%
Alimente, băuturi - 19,3%
Locuințe, utilități - 11,2%
Restaurante, hoteluri - 8,3%
Transport - 12,7%
Cheltuielile consumatorilor germani cu locuința sunt ponderate la aproximativ 32% din cheltuielile lor totale. În țara vecină, în Franța, această cifră este de doar 15%. În UE, numai Grecia și Danemarca au cheltuieli mai mari pentru locuințe, ca pondere în cheltuielile totale ale gospodăriilor.
Alcool, tutun - 3,8%
Îmbrăcăminte, încălțăminte - 4,5%
Educație - 0,9%
Alimente, băuturi - 9,7%
Locuințe, utilități - 32,5%
Transport - 13%
Dintre țările bogate din setul nostru, modificările costurilor de transport au cel mai mic efect în Japonia. Proprietatea de mașini private acolo este în scădere de ani de zile, în parte pentru că deținerea unei mașini este costisitoare. Taxele și taxele de parcare sunt mari, așa că nu este surprinzător că japonezii renunță la proprietatea de mașini și se bazează pe transportul în masă, reducând astfel cheltuielile totale pentru transport.
Alcool, tutun - 1,6%
Îmbrăcăminte, încălțăminte - 4,4%
Educație - 3,3%
Alimente, băuturi - 19,3%
Locuințe, utilităț i- 27,6%
Transport - 8%
Alcool, tutun - 2,5%
Îmbrăcăminte, încălțăminte - 5,1%
Alimente, băuturi - 11,3%
Locuințe, utilități - 24,9%
Restaurante, hoteluri - 6,8%
Transport - 17,1%
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News