Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Începe construcția unei noi magistrale de metrou (M6) în București. A fost emisă autorizația de construire 
WhatsApp
Începe oficial construirea unei noi magistrale de metrou în București.

Este vorba despre magistrala de metrou care va lega aeroportul Otopeni de Gara de Nord. Lucrările ar trebui să dureze aproximativ patru ani, deci ar fi gata undeva în a doua parte a anului 2028. 

Această magistrală de metrou ar mai avea un rol, când va fi gata în totalitate: ar trebui să unească nordul Bucureștiului cu sudul Capitalei. Momentan această legătură este realizată parțial prin magistrala M2, care leagă Pipera de comuna Berceni. 

"A fost emisă Autorizația de Construire pentru execuția lucrărilor Secțiunii 2: Tokyo – Aeroport Henri Coandă a Magistralei M6, care va conecta Băneasa de Otopeni, fiind prima extensie de metrou în județul Ilfov care intră în faza de execuție (după emiterea ordinului de începere).

Secțiunea 2: Tokyo (zona comercială Băneasa) – Aeroport Henri Coandă are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.

Pentru ca impactul asupra traficului să fie cât mai mic și ținând cont de fluxul crescut de mașini pe DN1, am solicitat antreprenorului să etapizeze lucrările, astfel încât să se restricționeze maximum 1 bandă de circulație din cele 6 (3 benzi pe sens) ale DN1, creând astfel posibilitatea ca banda de pe zona centrală să fie reversibilă, și anume: dimineața 3 benzi intrare în București și 2 benzi la ieșire din București, iar seara 3 benzi la ieșirea din București și 2 benzi la intrare.

La magistrala de metrou de la Otopeni se va lucra timp de patru ani

 

Durata de execuție a lucrărilor pentru această legătură a rețelei de metrou este de 40 luni.

Magistrala M6 este un proiect pe care l-am susținut încă de când am preluat funcția de Secretar de Stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și pe care l-am deblocat în ședința de Guvern din 2 octombrie 2021, licitația fiind lansată la 19 octombrie 2021.

Întotdeauna am afirmat faptul că dezvoltarea sistemului de transport public simultan cu dezvoltarea infrastructurii rutiere reprezintă cheia descongestionării traficului în zona metropolitană a marilor orașe.

M6 este prima linie de transport public de mare capacitate care, împreună cu M4, va face legătura între Nordul și Sudul Bucureștiului, prima care leagă direct Capitala de localitățile din Ilfov (Otopeni - București - Jilava).

Hai, România, hai că se poate!" a scris pe Facebook Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. 

Ce magistrale de metrou s-au făcut după căderea regimului Ceaușescu

 

Chiar dacă acum autorizația a fost emisă complet, lucrările au început deja de câteva luni în zona de nord a Bucureștiului, unde există deja restricții de circulație. În zona Casa Presei au fost instituite închideri de sens, iar unele autobuze au acum capătul de linie chiar la statuia de lângă Casa Presei. 

După Revoluție a fost construită integral o singură magistrală de metrou: cea din Drumul Taberei. În afară de aceasta a mai fost prelungită magistrala M3 cu trei noi stații de metrou: 1 Decembrie, Nicolae Teclu și Anghel Saligny. De asemenea, recent a fost inaugurată și o prelungire pe magistrala M2, în singura zonă din București unde metroul iese la suprafață: stația Tudor Arghezi, din apropiere de comuna Berceni, acolo unde a fost realizată și o parcare de tip Park&Ride. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Economie Vezi toate articolele
pixel