Acțiunile companiei, una dintre companiile lider la nivel mondial în sectorul său, au scăzut cu peste 18% la bursa de la Copenhaga. Compania de transport maritim are angajamente importante în Spania, unde a proiectat două fabrici de metanol, una în Huelva și alta în portul Langosteira din A Coruña.
„Dacă te uiți la cartea de comenzi și la ceea ce se va întâmpla în următorii câțiva ani, cred că probabil ne adaptăm la un mediu sub presiune în următorii doi-trei ani”, a spus CEO Vincent Clerc într-un interviu pentru agenția economică menționată mai sus. Conform planurilor companiei, din acele 10.000 de locuri de muncă pe care le desființează, aproximativ 6.500 s-au concretizat deja. Cu această măsură, Maersk speră să economisească 600 de milioane de dolari din costurile cu forța de muncă , potrivit unui comunicat emis vineri.
Compania cu sediul în Copenhaga își va revizui și programul de răscumpărare de acțiuni pentru 2024 și își va reduce estimarea cheltuielilor de capital atât pentru restul acestui an financiar, cât și pentru anul viitor.
Adevărul este că traficul de containere, la nivel mondial, a înregistrat o scădere fără precedent, care afectează profiturile operatorilor, precum Maersk.
Compania a luat decizia după ce a realizat profituri substanțiale în anii 2021 și 2022, când cererea mare de bunuri de larg consum în timpul pandemiei, împreună cu oferta limitată de nave, au făcut ca prețurile mărfurilor să crească la cifre record.
Profiturile Maersk au scăzut cu peste 80%, până la 1,88 miliarde de dolari în al treilea trimestru. Cifrele sunt în concordanță cu scăderea comerțului global de containere între 0,5% și 2% în acest an, a spus Maersk, în comparație cu predicția sa anterioară de o contracție de 1% până la 4%. Compania daneză de transport maritim, care transportă aproximativ o șase din containerele lumii, va trebui să aștepte până în 2025 pentru a crește din nou.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News