Cele mai multe idei de afaceri pentru micii producători s-au dezvoltat prin proiectele cu finanțare europeană, în ultimii ani, însă există și inițiative private care deja au succes, chiar și în această perioadă plină de restricții. Ana Maria Chițu este inițiatoarea unui astfel de proiect 100% privat, fără niciun fel de finanțare nerambursabilă, care a avut curaj să lanseze un brand românesc ce promovează produsele locale. „La Măriuca” este brandul care a adunat, sub aceeași „umbrelă” micii producători de dulcețuri, miere, ceaiuri, condimente și multe altele, iar succesul a venit imediat.
„Am gândit acest proiect pentru a pune pe piață tot ce este mai bun de la micii producători. Unii dintre furnizorii noștri au venit către noi, iar pe alții i-am căutat, dar toți au produse certificate. Se face și un test de calitate a produselor, pentru a ne asigura că livrăm ceva la cele mai înalte standarde. Ideea de la care am pornit este să promovăm produsele românești de calitate”, explică Ana Maria.
O astfel de afacere este mai deschisă și mai flexibilă decât cele create cu ajutorul fondurilor europene, nefiind condiționată în niciun fel de zona din care provin produsele, astfel încât brandul poate decide ce noi producători asociați primește. În cazul altor concepte aproximativ similare, dar create ca start-ul-uri cu finanțare nerambursabilă, activitatea și asocierea sunt condiționate de apartenența la un anumit teritoriu bine delimitat – de exemplu, sunt condiționate prin proiect să primească doar producători din județul în care s-au înființat. Într-o firmă creată prin eforturi proprii nu există aceste restricții, iar asocierea se poate face cu oricine.
Piața din România și chiar din străinătate absoarbe imediat astfel de produse de bună calitate, 100% naturale, tradiționale, certificate conform standardelor. Singurul lucru pe care îl are de făcut producătorul este să obțină certificatul de calitate și să respecte standardele, iar succesul este asigurat. La Măriuca a reușit să intre pe piață și să se dezvolte în timp foarte scurt, tocmai pentru că acest nou tip de business este în topul succesului produselor alimentare, chiar și în pandemie. Iar cei care vor să înceapă un business, fie pot încerca să intre într-o astfel de asociere, fie pot crea una similară, tocmai pentru că piața încă mai are loc pentru foarte multe produse, pentru producători și branduri românești care promovează calitatea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News