Directorul executiv al Facebook, Mark Zuckerberg, plănuieşte să vorbească despre schimbarea numelui în cadrul conferinţei anuale Connect a companiei, pe 28 octombrie, dar acesta ar putea fi dezvăluit mai devreme.
Rebrandingul ar poziţiona reţeaua de socializare ca unul dintre numeroasele produse sub o companie mamă, care va supraveghea, de asemenea, grupuri precum Instagram, WhatsApp, Oculus şi altele, potrivit Reuters.
Mişcarea de rebranding va reflecta, de asemenea, accentul pus de Facebook pe construirea aşa-numitului metavers, o lume online în care oamenii pot folosi diferite dispozitive pentru a se deplasa şi comunica într-un mediu virtual, potrivit raportului.
Facebook a investit masiv în realitatea virtuală (VR) şi realitatea augmentată (AR) şi intenţionează să îşi conecteze cei aproape trei miliarde de utilizatori prin intermediul mai multor dispozitive şi aplicaţii.
Marţi, a anunţat că intenţionează să creeze 10.000 de locuri de muncă în Uniunea Europeană în următorii cinci ani pentru a contribui la construirea acestui metavers.
Zuckerberg vorbeşte despre metavers încă din luna iulie, iar acest cuvânt la modă, inventat pentru prima dată într-un roman distopic cu trei decenii mai devreme, a fost menţionat şi de alte firme de tehnologie, precum Microsoft.
Raportul The Verge spune că un posibil nume pentru companie ar putea avea legătură cu Horizon. Recent, Facebook şi-a redenumit platforma de jocuri VR în curs de dezvoltare, denumită „Horizon”, în „Horizon Worlds”.
Acesta este o parte a internetului în care oamenii pot comunica folosind căști de realitate virtuală, fie pentru lucru, joc ori întâlniri online, dar la un alt nivel. Metaversul este un vis mai vechi al fondatorului Mark Zuckerberg, care este principalul promotor al acestui proiect, iar anunțul Facebook vine în plin scandal al protecției datelor personale și imixtiunilor în viața privată a utilizatorilor.
„Metaversul are potențialul de a accesa noi oportunități din zona socială, creativă și economică, iar europenii sunt cei care să-i dea direcția de la început” au afirmat oficialii Facebook într-o postare pe blog.
Locurile de muncă vor fi create în următorii cinci ani și vizează „ingineri supra-specializați”. Reprezentanții Facebook s-au declarat însă de acord să colaboreze și cu experți din afară, în ciuda reputației de a achiziționa companiile rivale, arată sursa citată. Deja s-au investit 50 de milioane de dolari pentru finanțarea unor fundații care să ajute la „construcția metaversului în mod responsabil”.
Unii critici văd însă intenția Facebook ca o modalitate de a abate atenția publicului față de scandalurile în care a fost implicată în ultima perioadă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News