Cifrele confirmă tendința. În ultimii ani, schimbarea obiceiurilor de consum s-a accelerat din cauza pandemiei și a închiderii fizice a magazinelor, iar apoi din cauza inflației și a creșterii puternice a prețurilor, scrie SkyTg24.
Cifrele asociațiilor comerciale Unioncamere și InfoCamere descriu tabloul: între 2019 și 2023, numărul magazinelor de îmbrăcăminte a scăzut cu peste 9.000, la puțin peste 78.000 la 30 septembrie 2023.
Prim-ministrul, Giorgia Meloni, a comentat și despre dificultățile din sector, spunând că „niciun gigant web din comerț nu va putea înlocui vreodată funcția culturală și socială pe care o îndeplinesc comercianții fizici și artizanii” în Italia.
Cu excepția Valle d'Aosta și Trentino-Alto Adige, unde variația negativă în termeni procentuali este mai limitată, toate celelalte regiuni din centrul și nordul Italiei, începând cu Lazio, Marche, Toscana și Veneția, au înregistrat pierderi de peste 10 %. Tendința este cea mai puternică în Lazio, Lombardia și Toscana.
Aceste trei regiuni reprezintă împreună aproape jumătate din modificarea negativă la scară națională (46% din numărul total de magazine închise din țară).
La nivel provincial, cele mai semnificative modificări procentuale au fost înregistrate în centrul și nordul Italiei: Roma, Ancona, Ferrara și Rieti au înregistrat reduceri de peste 20% pentru perioada din 2019 pentru comerțul cu amănuntul de îmbrăcăminte.
Sudul Italiei merge puțin mai bine. Crotone, Ragusa și Syracuse sunt singurele provincii în care modificarea activității comerțului cu îmbrăcăminte este pozitivă, cu +1,6% și, respectiv, +0,5% pentru cele două orașe siciliene, Ragusa și Syracuse.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News