Constructorul turc Makyol Insaat a început lucrările la autostrada Sibiu – Făgăraș, proiect care a intrat în etapa de organizare a șantierului la Cîrța. Aici, compania va caza peste 400 de muncitori și va construi drumuri tehnologice destinate lucrărilor de construcție ale autostrăzii.
Proiectul va necesita aproximativ 1.000 de angajați, pentru care Makyol Insaat oferă salarii competitive, cuprinse între 930 și 1.500 de euro net pe lună. Potrivit unui anunț publicat pe platforma Bestjobs, salariile încep de la 7.500 de lei net, variind în funcție de rol și experiență, scrie publicația locală Turnul Sfatului.
Pentru inginerii care vor lucra în birourile de la Cîrța, salariile sunt situate între 1.200 și 1.325 de euro pe lună. Postul cere între 2 și 10 ani de experiență, iar programul este de nouă ore zilnic, cinci zile pe săptămână.
Un economist sau contabil, al cărui loc de muncă va fi la Tălmaciu, va primi până la 1.100 de euro net lunar, cu transport asigurat. De asemenea, un coordonator pentru siguranța și securitatea muncii (SSM) pe șantier va beneficia de un salariu net cuprins între 1.300 și 1.500 de euro. Candidatul trebuie să aibă cel puțin trei ani de experiență în coordonarea activităților de securitate pe șantiere mari, de preferință în construcția de autostrăzi.
Salariul unui operator de utilaje pe șantier este de puțin peste 1.000 de euro, iar pentru un specialist IT, compania oferă între 1.200 și 1.300 de euro.
Proiectul autostrăzii Sibiu – Făgăraș are o valoare de 6,4 miliarde de lei și o durată de execuție de patru ani, urmând să acopere 68 de kilometri. Antreprenorul turc Makyol Insaat, alături de partenerii săi, este responsabil de finalizarea acestui tronson, vital pentru infrastructura rutieră din România.
În acest moment, în România sunt în lucru aproximativ 800 de kilometri de autostradă, în aproape toate regiunile țării. Alți aproape 600 de kilometri se află în diverse stadii de licitații. Este un record pentru țara noastră, iar personalul calificat pentru acest tip de lucrări se găsește tot mai greu.
Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu, a mers recent pe șantierul autostrăzii Sibiu-Pitești, în zona Curtea de Argeș, acolo unde se realizează una dintre cele mai complexe lucrări din acest moment: un tunel care vă străpunge muntele. Sunt mai multe astfel de lucrări, care vor mai avea loc, însă este singura lucrare la care pentru moment s-a intrat efectiv cu forarea în munte. În acest context, spune Scrioșteanu, a întâlnit deja români care au lucrat în străinătate și care s-au întors să muncească în țară la autostrăzi.
"Am avut surpriza să cunosc mai devreme încă doi români care s-au reîntors în țară, pe acest șantier. Au lucrat în Germania, Austria, specializați pe utilaje grele, de acest tip, utilaje de tunel. Erau foarte bucuroși că pot să lucreze în țară, la noi acasă, la astfel de investiții. Pe șantierele pe care le-am deschis tot mai mulți români se întorc acasă. Au văzut că salariile în construcția de drumuri au crescut și sunt în anumite zone comparabile cu salariile din vest," a spus Irinel Scrioșteanu.
Citește aici continuarea.
----------------------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp atunci când apare o știre importantă, puteți intra pe unul din grupurile de dedicate cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:
-> https://chat.whatsapp.com/JJePx9Ood2XAgm8wytbimH
-> https://chat.whatsapp.com/J6n4XX2nQLL0yuoailBGk6
-> https://chat.whatsapp.com/Jb6xHKTjTdhIGOmUrCk0qy
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News