Urmărește dezbaterea live
Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Comercianții europeni sunt descurajați în legătură cu sezonul de Crăciun, în ciuda impulsului de Black Friday
WhatsApp
Europenii au cumpărat smartphone-uri, decorațiuni de Crăciun, pulovere și bijuterii în timpul unui val de cumpărături în weekendul Black Friday, deși perspectivele pentru sezonul festiv rămân sumbre, au declarat comercianții cu amănuntul.
Comercianții europeni sunt descurajați în legătură cu sezonul de Crăciun, în ciuda impulsului de Black Friday / Foto: Unsplash

Un sondaj realizat de asociația germană a comercianților HDE în rândul a 400 de întreprinderi a arătat că puțin peste jumătate dintre comercianți s-au declarat nemulțumiți de vânzările de săptămâna trecută, față de aproximativ 30% care s-au declarat mulțumiți.

 

 

Sezonul comercial de Crăciun ar putea fi cel mai prost din ultimul deceniu

 

Comercianții din întreaga Europă se tem că sezonul de Crăciun ar putea fi cel mai prost din cel puțin un deceniu, deoarece cumpărătorii reduc vânzările, afectați de inflația cu două cifre și de creșterea facturilor la energie.

Cu toate acestea, primele indicii sugerează că Black Friday a oferit o oarecare ușurare.

"Afacerile s-au redresat în mod clar în weekend", a declarat directorul general al HDE, Stefan Genth, într-o declarație.

În Olanda, datele privind tranzacțiile cu carduri de credit și magazinele online au arătat o creștere puternică de la an la an pentru săptămâna Black Friday, deși inflația olandeză a prețurilor de 15% a jucat un rol.

Datele de la International Card Services au arătat că numărul tranzacțiilor din Olanda a crescut cu 12%, iar cheltuielile au crescut cu 30% pentru săptămâna respectivă.

Achizițiile mari, cum ar fi electronicele și mobilierul, au fost rare. Cheltuielile au fost mai mari în marile magazine, pentru încălțăminte și îmbrăcăminte și pentru alimente și băuturi, a precizat ICS.

 

Retailerii italieni au oferit o imagine mixtă

 

Giulio Felloni, președintele Federazione Moda Italia Confcommercio, un organism comercial pentru retailerii italieni din domeniul modei, a declarat pentru Reuters că vânzările din întregul sector au scăzut cu 10-15% față de anul trecut.

"Black Friday și-a pierdut o parte din semnificația pentru retailerii de modă, deoarece nu se mai desfășoară într-o singură zi, ci se întinde pe parcursul unei săptămâni sau chiar al unei luni. Încă funcționează pentru electrocasnice, electronice, vânzări online", a spus Felloni.

În schimb, Gabriel Meghnagi, de la secțiunea din Milano a asociației italiene a comercianților cu amănuntul Confcommercio, a declarat că vânzările din weekendul trecut au crescut cu "peste 10%" față de anul trecut, cumpărătorii cheltuind în medie 150-160 de euro fiecare, ajungând la peste 200 de euro pentru îmbrăcăminte.”

 

Doar 20% sunt optimiști în ceea ce privește vânzările de Crăciun

 

HDE se așteaptă ca vânzările retailerilor germani să totalizeze peste 120 de miliarde de euro (125 de miliarde de dolari) în noiembrie și decembrie, în scădere cu 4% în termeni reali față de perioada precedentă a anului trecut.

Doar 20% dintre respondenții la sondajul HDE s-au declarat optimiști în ceea ce privește vânzările de acum până la sfârșitul anului.

"Afacerile de Crăciun sunt marcate de criza energetică. Comercianții cu amănuntul resimt nesiguranța consumatorilor", a declarat Genth, retailerii din centrul orașelor resimțind încă impactul COVID-19, conform Reuters.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
pixel