În momentul de față, tot mai multe companii internaționale de livrare evită să treacă cu navele prin Marea Roșie, deși aceasta este cea mai bună pentru transporturile internaționale. Problema se află la intrarea în Marea Roșie, unde Houthi atacă multe nave comerciale și civile.
În ultimele săptămâni atacurile militanților Houthi s-au accentuat, ceea ce face ca zona să fie una deosebit de periculoasă. Companiile care se ocupă de livrări sunt nevoite să folosească o rută mai lungă, ocolind tot continentul Africii pentru a ajunge cu mărfurile în Olanda. Este vorba despre 6500 km în plus față de ruta prin Marea Roșie.
Deoarece companiile sunt nevoite să folosească această nouă rută ocolitoare, termenul de livrare a crescut cu 10-12 zile iar prețul unui singur transport a ajuns să coste cu 1.000.000 $ în plus.
Specialiștii avertizează ca în lunile viitoare prețurile pentru livrările de colete să crească considerabil.
Potrivit celor mai recente date de Sea Intelligence, o firmă de consultanță maritimă, citate de CNBC, a analizat efectele cauzate de noua rută ocolitoare a companiilor de livrare și au concluzionat că evenimentele actuale din Marea Roșie au un impact mult mai mare față de perioada pandemiei globale cauzate de Sars-Cov2.
Singurul eveniment din ultimii ani care a avut un impact mai mare asupra lanțului de aprovizionare a fost atunci când nava de marfă „Ever Given” a rămas blocată în Canalul Suez în 2021.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News