Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Cifra de afaceri a magazinelor din Ungaria continuă să scadă: Maghiarii cumpără tot mai puțin
WhatsApp
În luna septembrie vânzările cu amănuntul au scăzut cu 7,3 la sută, în Ungaria și cu 7,3 la sută ajustat pentru efectul calendaristic, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, a anunțat, miercuri, 8 noiembrie, Biroul Central de Statistică (KSH).
Cifra de afaceri a magazinelor din Ungaria continuă să scadă. Maghiarii cumpără tot mai puțin. Sursa foto: freepik.com

Față de anul trecut, volumul vânzărilor în magazinele alimentare și mixte de tip alimentar din țara vecină a scăzut cu 2,3 ​​la sută, în comerțul cu amănuntul nealimentar cu 7,5 la sută, iar în comerțul cu amănuntul carburanților  - cu 19,9 la sută.

Față de luna precedentă, volumul comerțului cu amănuntul a rămas practic neschimbat conform datelor ajustate pentru efecte sezoniere și calendaristice.

În ianuarie-septembrie 2023, volumul de trafic a fost cu 9,3 la sută mai mic decât în ​​aceeași perioadă a anului precedent, potrivit datelor. 

 

Maghiarii cumpără mai puține produse nealimentare: încălțăminte, haine, mobilier și aparate electrocasnice

 

 

Volumul vânzărilor cu amănuntul nealimentare a scăzut cu 7,5 la sută în Ungaria. În schimb, volumul vânzărilor a crescut cu 6,6% în magazinele de produse farmaceutice, produse medicale și parfumuri; cu 5,9% în magazinele de cărți, tehnologii informatice și alte produse industriale, cu 14% în magazinele mixte de produse industriale și cu 16% în magazinele second-hand.

Vânzările de  mobilă și aparate electrice a scăzut cu 16, iar vânzările de îmbrăcăminte și încălțăminte - cu 19%. Volumul comenzilor pe internet, care acoperă o gamă largă de mărfuri și reprezintă 7,6% din cifra de afaceri, în esență, nu s-a modificat.

De asemenea, volumul traficului la benzinării a fost cu 19,9 la sută mai mic decât în ​​aceeaşi lună a anului precedent.

La prețurile actuale, vânzările cu amănuntul au ajuns la 1.530 de miliarde HUF în septembrie. 

În Ungaria, 48 la sută din cifra de afaceri a fost realizată în magazinele alimentare și mixte de tip alimentar, 34 la sută în magazine nealimentare și 18 la sută - în afacerile cu combustibili la benzinării.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Economie Vezi toate articolele
pixel