Față de anul trecut, volumul vânzărilor în magazinele alimentare și mixte de tip alimentar din țara vecină a scăzut cu 2,3 la sută, în comerțul cu amănuntul nealimentar cu 7,5 la sută, iar în comerțul cu amănuntul carburanților - cu 19,9 la sută.
Față de luna precedentă, volumul comerțului cu amănuntul a rămas practic neschimbat conform datelor ajustate pentru efecte sezoniere și calendaristice.
În ianuarie-septembrie 2023, volumul de trafic a fost cu 9,3 la sută mai mic decât în aceeași perioadă a anului precedent, potrivit datelor.
Volumul vânzărilor cu amănuntul nealimentare a scăzut cu 7,5 la sută în Ungaria. În schimb, volumul vânzărilor a crescut cu 6,6% în magazinele de produse farmaceutice, produse medicale și parfumuri; cu 5,9% în magazinele de cărți, tehnologii informatice și alte produse industriale, cu 14% în magazinele mixte de produse industriale și cu 16% în magazinele second-hand.
Vânzările de mobilă și aparate electrice a scăzut cu 16, iar vânzările de îmbrăcăminte și încălțăminte - cu 19%. Volumul comenzilor pe internet, care acoperă o gamă largă de mărfuri și reprezintă 7,6% din cifra de afaceri, în esență, nu s-a modificat.
De asemenea, volumul traficului la benzinării a fost cu 19,9 la sută mai mic decât în aceeaşi lună a anului precedent.
La prețurile actuale, vânzările cu amănuntul au ajuns la 1.530 de miliarde HUF în septembrie.
În Ungaria, 48 la sută din cifra de afaceri a fost realizată în magazinele alimentare și mixte de tip alimentar, 34 la sută în magazine nealimentare și 18 la sută - în afacerile cu combustibili la benzinării.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News