Ioana Krekan, manager Activare și Facturare Enel, a explicat ce este convenția de consum, cum îi ajută aceasta pe consumatori și cum se poate modifica.
"În ultima perioadă s-au transmis destul de multe convenții de consum. Suntem aproape pe final cu acest proces. Revenind la acest document pe care îl primi cu factura. Este transmis în urma unei modificări legislative încă de la începutul anului. Aceasta reprezintă un istoric de consum pe tot anul, cu cantitatea aferentă fiecărei luni.
Trebuie să vorbim și despre regulile de facturare. Prima prioritate în facturarea clienților este citirea de regularizare de la operatorul de distribuție, citirea care în urma modificărilor legislative, se face la trei luni. Dacă nu avem citire de regularizare, atunci vom factura indexul transmis de client. Aici am povestit de mult de importanța transmiterii indexului", spune Ioana Krekan.
"Dacă nu avem, aici intervine convenția de consum. Practic, acea cantitate estimată pentru luna respectivă de către operatorul de distribuție va fi folosită pentru facturarea clientului. Pe factură o vom vedea ca "estimat convenție". Cantitățile din această convenție de consum sunt stabilite de către operator pe mai multe criterii și reprezintă cantitatea estimată de acesta pentru consumul din luna în care se facturează.
La ce ne ajută? Ne ajută ca atunci când nu avem o regularizare din teren sau nu este transmis indexul, să folosim o cantitate pe care clientul deja o știe, a primit-o în acestă notificare, și va fi folosită în emiterea următoarei facturi.
Clienții au primit o notificare prin care sunt informați ce înseamnă convenția de consum și la ce te ajută", explică managerul Activare și Facturare Enel.
"Din punctul de vedere al clientului, dacă ești de acord cu această cantitate estimată, nu trebuie să faci absolut nimic. În cazul în care consideri că această cantitate este prea mică sau prea mare față de consumul real, atunci te poți adresa furnizorului pentru modificarea acesteia, însă trebuie să ne încadrăm în niște termene. Trebuie să fie cu 20 de zile înaintea emiterii facturii, astfel încât să putem s-o implementăm. Operatorul de distribuție are ultimul cuvânt legat de convenția de consum. Este o modificare legislativă nouă, așa că există multe întrebări ale clienților. Sfatul meu este să transmitem indexul, pentru că ne ajută din foarte multe puncte de vedere", mai spune Krekan.
VIDEO
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News