Plafonarea prețurilor carburanților în Ungaria și-a atins obiectivul, iar acum este necesar să fie desființată complet, a declarat secretarul general al Asociației Ungare pentru Uleiuri Minerale.
În timpul unui interviu, Ottó Grád a spus că „în ultimele 10 luni, măsura și-a atins scopul, așa că nu există altă alternativă, trebuie eliminată complet”.
Potrivit secretarului general, pierderile nu mai pot fi finanțate și există probleme de aprovizionare pe piețele interne și regionale, așa că consumul excesiv ar trebui redus cât mai curând posibil. El a adăugat că e de părere că eliminarea plafonului de preț va reduce cu siguranță cererea.
Aceeași părere a fost exprimată și de Gábor Egri, președintele Asociației Benzinăriilor Independente (FBSZ).
Purtătorul de cuvânt al guvernului, Gergely Gulyás, a declarat pe 8 septembrie că Executivul va decide probabil în acest weekend cu privire la viitorul plafonului prețului carburanților, care expiră la 1 octombrie.
Grupul de reflecție Makronóm prezice că limita de preț de 480 HUF probabil nu va rămâne în vigoare. Cu toate acestea, nu va fi ridicat complet, ci doar parțial; de exemplu, limita va fi stabilită la 550 HUF în loc de 480 HUF.
Între timp, Dávid Németh, principalul analist la K&H Bank, a spus că eliminarea plafonului de preț ar însemna o creștere cu 33% a prețului la benzină și o creștere cu 56% a prețului motorinei. El a mai spus că prețurile pieței vor crește inflația în Ungaria cu 2,5%.
„Circumstanțele care au justificat introducerea prețului (plafonului) oficial încă există acum și chiar s-au înrăutățit”, a adăugat analistul, conform publicației RMX, citată de DCNews.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News