Publicitate
Cu toate acestea, un nou raport afirmă că vehiculele electrice vor deveni mai economice în viitor, atunci când producătorii vor trece la utilizarea bateriilor solide, susținând că acestea vor reduce amprenta de carbon a vehiculelor electrice cu aproape un sfert.
Studiul, realizat de experți în materii prime din Marea Britanie, afirmă că emisiile de carbon ar putea fi reduse cu până la două cincimi dacă aceste baterii de generație viitoare vor fi fabricate din cele mai durabile materiale disponibile, conform Daily Mail.
Emisiile de gaze cu efect de seră în timpul producției unui vehicul electric sunt mult mai mari decât cele ale unui model echivalent pe benzină, ceea ce se datorează în principal intensității carbonului din producția de baterii și oțel.
Diferența este atât de mare încât experții sugerează că ar putea dura ani de zile până când se vor realiza beneficiile ecologice ale unui vehicul electric.
Anul trecut, Volvo a făcut declarații îndrăznețe potrivit cărora ar putea dura până la 70.000 de mile - sau nouă ani de proprietate în medie în Marea Britanie - pentru ca unul dintre vehiculele sale electrice să devină mai ecologic decât o alternativă cu motor cu combustie, atât de mare este impactul de carbon al producției de baterii în special.
Cu toate acestea, experții în domeniu spun că o estimare mai precisă este între 13.500 și 16.000 de mile - aproximativ doi ani de condus - pentru ca amprenta de carbon suplimentară a producției de vehicule electrice să fie compensată.
Grupul de reflecție ecologică Transport & Environment (T&E) susține că această situație se va schimba în următorii ani, când producătorii de automobile electrice vor începe să utilizeze baterii solide de ultimă generație.
Grupul de campanie consideră că aceasta va fi tehnologia care va alimenta noile vehicule electrice începând cu a doua jumătate a deceniului.
Aceste baterii necesită cu până la 35% mai mult litiu decât tehnologia actuală litiu-ion care echipează majoritatea mașinilor electrice de astăzi, dar sunt necesare mult mai puțin grafit și cobalt pentru acumulatorii de tip solid state.
De asemenea, acestea utilizează materiale ceramice solide în loc de electroliți lichizi pentru a transporta curentul electric, ceea ce le face mai ușoare, mai rapide la încărcare și, potențial, mai ieftine.
În ciuda faptului că sunt fabricate din mai puțin material, bateriile solide sunt capabile să stocheze mult mai multă energie, ceea ce înseamnă că nu numai că pot oferi autonomii mai mari, dar și că producția lor este mult mai puțin poluantă și poate reduce în mod dramatic amprenta de carbon a producției de vehicule electrice existente.
Iar dacă pentru baterii se folosesc cele mai durabile materiale, se estimează că beneficiile reducerii emisiilor de CO2 vor fi și mai mari - aproximativ 39%.
Pentru a atinge acest din urmă obiectiv, producătorii ar trebui să adopte noi metode de extracție, inclusiv extragerea litiului din puțuri geotermale - o activitate de pionierat desfășurată, printre alții, de Cornish Lithium - și care s-a dovedit a avea un impact semnificativ mai redus asupra climei decât sursele utilizate mai frecvent, cum ar fi litiul din roci dure exploatate în Australia și rafinate în China.
Calculele au fost efectuate în numele grupului de transport ecologic de către experții de la Minviro - o companie cu sediul în Marea Britanie, specializată în analiza ciclului de viață al materiilor prime, care a comparat o baterie NMC-811 solidă cu tehnologia actuală litiu-ion.
Comentând rezultatele cercetării, Matt Finch, director pentru Marea Britanie al T&E, a declarat: "Vehiculele electrice din Marea Britanie produc deja mult mai puține emisii decât mașinile care ard petrol și acest lucru se îmbunătățește în fiecare an, pe măsură ce energia electrică devine mai ecologică.
"Dar tehnologia cu semiconductori va face o schimbare radicală, necesitând mult mai puține materiale și cauzând chiar mai puține daune mediului.
T&E a declarat că producția de energie electrică cu emisii reduse de dioxid de carbon din Marea Britanie o poziționează pentru a deveni un lider în producția de baterii mai puțin poluante, dar are nevoie de măsuri de protecție puternice pentru a se asigura că materiile prime sunt obținute în mod constant în mod durabil și reciclate la sfârșitul ciclului de viață.
Cerințele din propunerea de regulament al UE privind bateriile, care prevede ca litiul să fie obținut în mod responsabil - în ceea ce privește impactul social și de mediu - și reciclat, reprezintă o politică "fără regrete" care va asigura o aprovizionare suficientă pentru bateriile solide.
'UE introduce noi reguli pentru a curăța modul în care obținem materiile prime din baterii și pentru a cere ca celulele vechi să fie reutilizate și reciclate', a adăugat dl Finch.
'Dar Marea Britanie nu are planuri echivalente și, ca urmare, Germania are planificate de trei ori mai multe fabrici de reciclare a bateriilor.
'Marea Britanie aruncă literalmente la gunoi oportunitatea de a reduce importurile de materii prime, de a crea noi locuri de muncă și de a reduce impactul fabricării bateriilor'.
T&E susține că guvernul britanic trebuie să implementeze reguli similare, dar mai bune decât cele propuse de UE, inclusiv obiective mai stricte de reciclare a litiului.
De asemenea, reglementările britanice ar trebui să garanteze că întreprinderile sunt obligate să protejeze drepturile omului și mediul în toate etapele de producție a bateriilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News