Guvernul din Queensland a sperat că această campanie publicitară guvernamentală de milioane de dolari va atrage mai mult de 1.000 de meseriași, dar, în schimb, a fost întâmpinată cu un răspuns mizerabil, încurajând doar două persoane să se mute.
În aprilie, guvernul a anunțat că a cheltuit 2 milioane de dolari pentru promoția "Tradiții în Paradis", așteptându-se să atragă sute de traderi cu promisiunea de vreme mai caldă și un bonus de 1.750 de dolari în numerar.
Muncitorii erau extrem de necesari pentru a ajuta la reconstrucția statului după inundațiile record din 2022, iar campania a fost semnalată de premierul Annastacia Palaszczuk în martie și apoi lansată oficial o lună mai târziu.
'Vrem să alergați spre paradis', a spus premierul, citând aparent cântecul clasic rock australian al trupei The Choirboys.
Premierul interimar Steven Miles s-a lăudat că această campanie de marketing îi va cuceri pe comercianții 'blocați în traficul din Sydney sau ... pe cale să treacă prin lunga iarnă din Melbourne'.
Dar campania a eșuat spectaculos, rezultând doar două noi angajări.
Paul Bidwell, directorul executiv al Asociației Constructorilor, a declarat joi, la Today Show, că această campanie a arătat că există o lipsă de meseriași peste tot, nu doar în Queensland.
"Forța de muncă este absolut inexistentă în toată țara, căutăm (muncitori) în întreaga lume, nu doar în țara noastră", a spus el conform Daily Mail.
Bidwell a recunoscut că această campanie 'a fost întotdeauna o șansă mică, dar a meritat o încercare'.
El a adăugat că stimulentul în bani de 1.750 de dolari nu a fost suficient, având în vedere că mulți meseriași pot câștiga 100.000 de dolari pe an și că numai costurile de mutare a unei familii între state sunt mult mai mari de 1.750 de dolari.
Vestea dezastrului căutării de locuri de muncă vine în contextul în care penuria de forță de muncă din Queensland a devenit atât de gravă încât unele întreprinderi mici trebuie să zboare cu avionul pentru a continua să lucreze.
Lanțul de frizerii ManCave, care are 13 magazine pe coasta de est, a fost nevoit să zboare cu personalul din NSW pentru a menține în funcțiune noul său magazin din Indooroopilly.
"Nu este cel mai bun lucru din punct de vedere financiar, dar trebuie să punem pe cineva în magazin", a declarat directorul general al ManCave Barbershop, Nimard Zahrah, pentru ABC.
Zahrah, care locuiește în Sydney, este unul dintre numeroșii angajați din NSW care fac naveta în Queensland pentru a lucra acolo.
În afară de meserii și frizerii, sectoarele sănătății, ospitalității și comerțului cu amănuntul se luptă și ele, nereușind să găsească personal pentru a ocupa posturile vacante.
O combinație de imigrație limitată în timpul pandemiei și disponibilizările Covid au pus presiune asupra angajatorilor din aproape toate sectoarele, inclusiv din zonele metropolitane și regionale.
La nivelul întregii Australii, existau aproape 480.000 de locuri de muncă vacante la sfârșitul lunii iunie, față de doar 227.000 la începutul pandemiei.
Între timp, 494.000 de persoane rămân șomeri.
În iunie, studiul privind competențele forței de muncă din 2022 a constatat că 93% dintre întreprinderile din NSW se confruntă cu lipsa forței de muncă.
Ultimele cifre privind forța de muncă din Australia publicate de ABS au arătat că șomajul național a scăzut la 3,5% în iunie. Aceasta este cea mai mică rată din august 1974, când a fost de 2,7 la sută.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News