Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
API: Umbrărescu va construi toată Autostrada Moldovei. Ultimele contestații, respinse 
WhatsApp
Cel mai mare constructor de autostrăzi din România, UMB, va construi toată Autostrada Moldovei. Asociația Pro Infrastructură anunță că ultimele contestații au fost respinse, astfel că Ministerul Transporturilor este obligat să semneze contractele pentru execuție cu firma băcăuanului Dorinel Umbrărescu.

Este un record pentru România, ca un singur constructor să facă o întreagă autostradă cap-coadă în lungime de aproape 180 de kilometri. 

"UMB face toată Autostrada A7 între Buzău și Pașcani. Conform informațiilor noastre, CNSC a respins contestațiile celor de la Danlin pe cele 3 loturi ale A7 Bacău-Pașcani. Prin urmare, CNAIR este OBLIGATĂ de lege să semneze contractele cu UMB. 

UMB are parafate contractele pe toate cele 7 bucăți din A7 Buzău-Bacău: 178,34 kilometri cu 10,75 miliarde lei fără TVA și termene de execuție 20 luni (capetele de la Buzău și Focșani), 26 (sectoarele din centru pe Buzău-Focșani) și respectiv 30 luni pe Focșani-Bacău.

Acum lor li se adaugă restul de 3 tronsoane pe Bacău-Pașcani: 77,39 kilometri pentru, probabil, ~80% din valoarea estimată de CNAIR, adică aproape 4,7 miliarde lei fără TVA. Termen: de asemenea 30 luni.Așadar, UMB își trece în cont toți cei 255,735 kilometri pe A7 între Buzău și Pașcani, 10 loturi.

În total, cu proiectele mai "vechi", cel mai puternic antreprenor general pe infrastructura rutieră din România adună 409 kilometri de autostradă și drum expres. Cu excepția ciotului A1 Margina-Holdea de 13 km (11 luni proiectare plus 34 de lucrări), UMB trebuie să livreze tot portofoliul de aproape 400 kilometri în următoarele 11-34 de luni, luând în considerare pașii birocratici rămași de efectuat.

Restanțele lui Grindeanu

Sunt șanse foarte bune ca toată autostrada Moldovei să fie gata până în 2026, atunci când trebuie finalizate toate contractele finanțate prin PNRR. În acest moment se află în execuție și proiectare toate tronsoanele de autostradă de pe Valea Oltului, dintre Pitești și Sibiu. Totuși, sunt câteva probleme la Autostrada de Centură a Bucureștiului, acolo unde, pe două loturi domnește haosul. 

Preşedintele USR, Cătălin Drulă a atras recent atenţia că licitaţia pentru lotul 1 de 17 kilometri din Autostrada de Centură a Bucureştiului - Nord este încă neîncheiată la patru ani de la lansare.

El îi cere ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, să îi tragă la răspundere pe cei vinovaţi, adăugând că "cineva din CNAIR îşi bate joc" de România.

"Licitaţia pentru lotul 1 de 17 km din Autostrada de Centură a Bucureştiului - Nord este încă neîncheiată la patru ani de la lansare. Azi, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a anulat iarăşi evaluarea făcută de CNAIR. A şasea oară. De 6 ori (ultimele 4 respingeri fiind în mandatul d-lui Grindeanu) a respins CNAIR una din cele 2 oferte rămase în competiţie şi de fiecare dată acel constructor a câştigat în instanţă pe motiv că descalificarea nu este legală", scrie Cătălin Drulă pe Facebook.

Potrivit acestuia, fie CNAIR descalifică "pe nedrept" un constructor, fie o face în mod corect, dar este "complet incompetent în a justifica" această descalificare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Știri Vezi toate articolele
19 apr 2024, 22:40
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
pixel