Doi litri de apă minerală plată Pure Life (marcă deținută de Nestle) costă 3,29 lei în magazinul Proxi Delhaize din Luxemburg, în timp ce în supermarketul online Mega Image din România, cele mai bine vândute mărci de apă minerală la nivel local, respectiv Borsec, Dorna și Aqua Carpatica, au prețuri cuprinse între 3,29 și 4,05 lei pentru 2 litri.
Atât Proxi Delhaize, cât și Mega Image sunt deținute de același grup, Ahold Delhaize.
Astfel, un român plătește pentru o sticlă de doi litri de apă minerală încă de marcă (nu marcă privată) la fel sau chiar mai mult decât un consumator din Luxemburg, țară în care salariul mediu net este de patru ori mai mare decât cel local.
Eurostat indică frecvent România ca fiind țara cu cele mai mici prețuri de consum din Europa, confom site-ului Romania-Insider.
Ziarul Financiar local a început în ultima vreme să compare prețurile din România cu cele din alte țări europene, în condițiile în care creșterile de prețuri din ultimul an au făcut ca unele bunuri să coste cu 30-50% mai mult decât în 2021. În cazul apei minerale, prețul aproape că s-a dublat în unele cazuri, în timp ce în altele, creșterea este de 50-60%.
În prima parte a lunii octombrie a anului 2021, costul unui coş de cumpărături cu principalele alimente de la unii dintre cei mai mari jucători din industria alimentară în Bucureşti, precum Carrefour, Kufland sau Auchan, era în jur de 80 de lei. În 2023, în prima parte a lunii ianuarie a acestui an, costul unui coş de cumpărături cu exact aceleași alimente este de aproximativ 110 lei în retailul modern.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News