Companiile s-au pus de acord să fixeze prețurile de revânzare pentru anumite produse, limitând libertatea comercianților de a stabili propriile tarife. Consecința? Lipsa concurenței și prețuri mai mari pentru consumatori, care au plătit mai mult decât ar fi trebuit pentru televizoare și telefoane mobile.
Investigația a pornit, printre altele, de la informații primite pe Platforma Avertizorilor de Concurență, un instrument pus la dispoziție de autoritate pentru a facilita sesizarea unor posibile încălcări ale legii.
Concret, înțelegerea anticoncurențială a constat în stabilirea de către Samsung, producătorul, a prețurilor de revânzare a televizoarelor și telefoanelor mobile, impuse ulterior partenerilor săi comerciali: Altex, Dante (eMAG) și Flanco.
Acest tip de practică este interzisă de Legea concurenței, care are ca scop protejarea concurenței loiale și a intereselor consumatorilor.
Decizia Consiliului Concurenței este executorie, iar amenzile aplicate vor ajunge la bugetul de stat. ANAF are rolul de a pune în aplicare decizia și de a colecta amenzile.
Amenzile aplicate de Consiliul Concurenţei:
· Samsung Electronics România şi Bulgaria (Serom): 75.441.655 lei
· Dante Internațional: 20.311.427 lei
· Altex România: 21.376.113 lei
· Flanco Retail: 6.223.580 lei
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News