Publicitate
Poliția federală a efectuat mai multe percheziții, ieri dimineață, compania de transport Van Steenbergen pe poligonul industrial Hoge Mauw din Arendonk. Întreg site-ul companiei este închis și chiar și protecția civilă este prezentă. Acțiunea este rezultatul unei anchete judiciare privind frauda socială. Se spune că șoferii români, recrutați prin firme fantome străine, primesc un salariu de mizerie.
Salariile șoferilor variau între 500 și 600 de euro pe lună, plus o indemnizație pentru cheltuieli. Mulți șoferi se plâng, de asemenea, de zile de lucru prea lungi, de încălcări ale timpului de conducere și de odihnă, de perioade de lucru prea lungi și de facilități limitate în ceea ce privește toaletele, dușurile, încălzirea și cazarea. „Pe baza declarațiilor lor, s-ar vorbi și despre traficul de persoane”, mai spune procurorul de caz, citat de nieuwsblad.de.
În același timp, au fost efectuate percheziții în alte treisprezece locuri din provinciile Anvers și Flandra de Vest. Totul face parte dintr-o investigație asupra traficului de persoane și a fraudei sociale, potrivit vrt.be. La cererea autorităților belgiene, au fost efectuate percheziții la domiciliu și în Slovacia, Republica Cehă și Portugalia.
Compania are o reputație în Arendonk. „Locuitorii din zonă numesc acolo poligonul industrial Mică România”, spune Wim De Jonghe de la sindicatul socialist. „Șoferii de camioane dorm acolo la sfârșit de săptămână, într-un container din spatele clădirii sau în camionul lor", a mai spus acesta. „Compania a angajat șoferi străini din diferite țări europene, la tarife inacceptabile în Belgia. În principal românii. Mulți șoferi se plâng de zile de lucru prea lungi, de încălcări ale timpului de conducere și de odihnă și de facilități limitate în ceea ce privește toaletele, dușurile, încălzirea și cazarea“, a declarat procurorul de caz.
Practicile frauduloase au ieșit la iveală după ce mai mulți muncitori au mers la sindicatul socialist de transport BTB. „Șoferii români și bulgari au luat legătura cu BTB-ABVV la sfârșitul anului 2018 pentru că trebuiau să semneze documente care să accepte o reducere a diurnei lor”, spune Tom Peeters de la BTB. Muncitorii nu au fost de acord și au solicitat ajutor de la sindicatul transporturilor. „Ie-am pus în legătură cu serviciile de inspecție. Împreună cu informațiile pe care le-am transmis serviciilor, acest lucru a dus la un dosar puternic ”, spune el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News