Volkswagen nu a acceptat propunerea sindicatelor privind economii majore și merge mai departe cu planul pentru închiderea fabricilor din Germania.
„Deși ar putea exista efecte pozitive pe termen scurt, măsurile propuse de sindicate nu vor conduce la o ușurare financiară sustenabilă pentru companie în anii următori”, a declarat Volkswagen într-un comunicat, adăugând că va continua dialogul cu reprezentanții muncitorilor.
Sindicatul IG Metall, unul dintre cele mai puternice din Germania, a propus economii de 1,5 miliarde de euro (1,6 miliarde de dolari), inclusiv renunțarea la bonusurile pentru anii 2025 și 2026.
„Economii sustenabile de 1,5 miliarde de euro nu pot fi identificate nici după o analiză intensă”, a precizat compania vineri.
O sursă din cadrul Volkswagen a respins propunerile sindicatelor, considerându-le o încercare de a câștiga timp pe care compania nu îl are.
„Noi discuții, într-un mediu și mai dificil, vor fi necesare cel târziu până în 2026”, a adăugat sursa, menționând că unele propuneri nu sunt fezabile din punct de vedere legal.
Volkswagen cere o reducere a salariilor cu 10%, argumentând că are nevoie să scadă costurile și să crească profitul pentru a-și apăra cota de piață în fața concurenței ieftine din China și a scăderii cererii de mașini în Europa. De asemenea, amenință cu închiderea unor fabrici din Germania, o premieră în istoria de 87 de ani a companiei.
Sindicatul a reiterat propunerile de economisire a costurilor ca răspuns la declarațiile Volkswagen.
„IG Metall a făcut un pas uriaș către managementul Volkswagen în cadrul negocierilor”, a declarat sindicatul, adăugând că compania nu a oferit un răspuns concret cu privire la ce măsuri este dispusă să ia în beneficiul angajaților săi.
O structură organizațională complexă, investiții prost calculate, decizii manageriale greșite, cererea slabă în Europa și China, costurile ridicate și birocrația germană au fost toate invocate drept cauze ale problemelor Volkswagen pe piața internă.
Directorii companiei au afirmat că nu se așteaptă ca cererea de mașini din Europa, observată înainte de pandemie, să revină, lăsând compania cu o capacitate de producție excesivă și costisitoare.
IG Metall a anunțat anterior vineri că angajații Volkswagen din Germania ar putea intra în grevă începând de săptămâna viitoare.
„Grevele sunt posibile și necesare începând cu luna decembrie”, se precizează într-un material distribuit angajaților de către IG Metall, consultat de Reuters, menționând că acordul de a nu organiza greve expiră sâmbătă.
Așa-numitele greve de avertisment, organizate la fabricile Volkswagen din Germania, ar putea începe încă de luni, potrivit unor surse, marcând primele proteste majore la operațiunile interne ale companiei din 2018.
Reprezentanții muncitorilor și managementul se vor întâlni din nou pe 9 decembrie pentru a continua negocierile privind un nou acord de muncă pentru angajații afacerii germane – VW AG. Sindicatele promit să reziste oricăror propuneri care nu includ un plan pe termen lung pentru fiecare fabrică VW.
Aceste greve, care ar putea escalada în greve de 24 de ore sau pe termen nelimitat, dacă nu se ajunge la un acord în runda următoare de negocieri salariale, vor afecta producția Volkswagen într-un moment în care compania deja se confruntă cu livrări în scădere și profituri în declin.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News