"În ceea ce privește Inspecția Muncii, am cerut schimbarea paradigmei, în sensul în care verificările să se facă ținând cont în primul rând de petițiile oamenilor. Inspecția Muncii este ruptă de societate și de reacțiile pe care oamenii i le dau. Planurile lor de control sunt de o formalitate care mă îngrozește. Inspecția Muncii nu este în acest moment vocea problemelor oamenilor în domeniul relațiilor de muncă și caută orice justificare când îi pui această poză în față, căută pe oricine altcineva ca să răspundă pentru acest stadiu în care se afla, mai puțin să-și recunoască problemele. Este pentru mine instituția-etalon care-mi arată că, atâta vreme cât nu ne recunoaștem problemele și nu dorim să ne schimbăm, soluțiile sunt radicale. În unele inspectorate teritoriale din țară există disponibilitatea, din partea inspectorilor, din partea celor care lucrează, să asculte în primul rând sesizările oamenilor. În altele, sesizările se adună la inspectorul-șef, care le distribuie pe criterii care au la bază orice altceva mai puțin obiectivitatea și eficiența. Cert este că există mult formalism și puțină eficientă. (...) Acțiunile de verificări nu sunt făcute cu seriozitate", a afirmat Violeta Alexandru.
Pe de altă parte, ministrul Muncii a susținut că nu încurajează inspectorii de munca să facă exces de zel. Pe de altă parte, ministrul a subliniat că Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) acționează doar ca un secretariat care înregistrează persoanele care intră în șomaj. "Pentru cele două instituții care au purtat pe umeri tot acest proces de sprijin pentru angajați și angajatori, mă refer la ANOFM și ANPIS, aș spune un singur lucru: am canalizat acest an către sprijinul românilor și nu-mi pare rău. Din păcate, nu am putut să intrăm în profunzime în schimbările pe care le-am văzut necesare, mai ales la nivelul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.
Spun din păcate, pentru că mi-a fost foarte clar de la începutul mandatului că şi acolo sunt necesare câteva schimbari majore, sunt necesare schimbări pentru că instituţia are un comportament pasiv cu efecte directe în piaţa muncii şi cred că dacă aş fi fost în situaţia de a nu gestiona aceste măsuri pe care Guvernul le-a pus la dispoziţia românilor şi care au solicitat o mobilizare fără precedent din partea ANOFM am fi avut răgazul să tratăm aceste probleme pe care le-am văzut în instituţie. Este una din instituţiile care beneficiază de cea mai mare infrastructură şi resurse din toate cele care sunt în acest moment în coordonarea Ministerului Muncii, de unde şi pretenţia mea, având în vedere fondurile de care dispune, inclusiv din surse europene, să fie o institutie care să reuşească într-adevăr să conecteze cererea cu oferta de pe piaţa forţei de muncă. Din păcate, se ocupa cu înregistrarea celor care intră în şomaj, deci este un simplu secretariat care preia aceste informaţii", a mentionat Violeta Alexandru. Aceasta a apreciat că ANOFM nu depune suficiente eforturi pentru a-i conecta pe şomeri cu angajatorii în căutare de forţă de muncă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News