În ceea ce priveşte motivele pentru care au renunţat la trecerea la un nou loc de muncă, 27,8% dintre respondenţi susţin că noul loc de muncă nu aducea un plus de avantaje, 21% susţin că le e teamă de schimbare, iar 16% susţin că ofertele noi implică venituri mai mici decât cele actuale.
Cu toate acestea, 51% din totalul respondenţilor ar alege un angajator mai puţin cunoscut, dacă ar primi un venit cu 15% mai mare decât cel actual. Cu toate acestea, distribuţia pe domenii de activitate arată că în domeniile de producţie şi retail, se preferă o companie cunoscută, în timp ce în domeniile serviciilor şi office se preferă un salariu mai mare.
”Pandemia a transformat viaţa tuturor în ultimul an şi jumătate, iar un salariu nu mai este suficient pentru un angajat. Pe lângă atragerea de noi talente, focusul companiilor a devenit retenţia de personal”, a declarat Cristian Huzău, country manager al GI Group.
Pentru 3 din 4 respondenţi, munca la distanţă nu este posibilă, conform sursei citate. Cu toate acestea, dacă ar putea alege, 39,61% ar prefera să lucreze hibrid, 31,44% ar prefera să lucreze de la birou şi 28,95% ar prefera să lucreze de acasă.
Circa 83,66% dintre respondenţi declară că s-au gândit cel puţin o dată în ultima perioadă să îşi schimbe domeniul de activitate. Cu toate acestea, doar 1 din 4 angajaţi a început acţiuni concrete în această direcţie prin cursuri de formare sau recalificare.
Mai mult, 76% dintre respondenţi declară că ar prefera creşterea venitului în raport cu posibilitatea de a munci remote, circa 55% dintre respondenţi declară că nu ar renunţa la venit dacă ar fi puşi să aleagă între a munci de acasă şi a beneficia de un venit mai mic, iar 5% ar renunţa chiar şi la 20% din venitul lunar pentru posibilitatea de a lucra de acasă.
Studiul GI România şi Dora Market Research by Happy Recruiter a fost realizat în perioada15 iulie- 15 august şi a avut un eşantion de 1.548 de persoane, transmite Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News