Una dintre constatările cheie în raportul de 495 de pagini a fost că avionul s-a întors după ce a decolat de pe aeroportul din Kuala Lumpur cu destinaţia Beijing, potrivit datelor furnizate de către radare civile şi militare. S-a constatat de asemenea că întoarcerea de 180 de grade a fost efectuată prin control manual, ceea ce elimină orice teorie că avionul ar fi putut fi deturnat de la distanţă.
Cu toate acestea, echipa de investigaţii a lăsat deschisă posibilitatea existenţei unei "interferenţe ilegale a unei terţe părţi" având în vedere decizia piloţilor de a se întoarce.
Raportul a subliniat, de asemenea, lacune ale Centrului de control al traficului aerian din Kuala Lumpur (KLATC), indicând faptul că acesta nu a respectat procedurile stabilite.
KLATC nu a avertizat autorităţile vietnameze că predau legătura cu MH370 către centrul de control al traficului aerian din Ho Şi Min şi nu a continuat să monitorizeze traseul avionului după transferul controlului.
Nu au fost defecțiuni tehnice
Raportul exclude, de asemenea, orice defecţiuni tehnice ale avionului, precum şi orice posibilitate ca pilotul să fi fost insuficient pregătit sau să fi suferit de probleme mintale.
Constatările raportului au fost primite cu dezamăgire de către familiile pasagerilor aflaţi la bordul avionului dispărut.
"Lipsesc profunzimea în răspunsuri şi un răspuns adecvat la unele întrebări pertinente", a scris Grace Nathan pe Twitter, a cărui mamă Anne Daisy a fost una dintre victimele dispariţiei avionului.
Unul dintre cele mai mari mistere
Dispariţia zborului MH370 rămâne unul dintre cele mai uluitoare mistere aviatice ale lumii, după ce a avionul Boeing 777 dispărut la scurt timp după decolarea din Malaezia, pe 8 martie 2014, având la bord 239 de pasageri şi membri ai echipajului.
Dispariţia misterioasă a determinat organizarea unor operaţiuni internaţionale de căutare la care au participat guvernele din 26 de ţări, căutările fiind conduse de Australia, China şi Malaezia.
Căutările au fost ulterior oprite la începutul anului 2017, după care Malaezia le-a reluat împreună cu compania americană de tehnologie Ocean Infinity în ianuarie 2018, în cadrul unei înţelegeri private de finanţare.
Cu toate acestea, căutările nu au dat rezultate concrete şi au fost oprite în cele din urmă în luna mai a acestui an.
Deşi concluziile prezentate luni sunt considerate de guvernul malaezian ca fiind raportul final în cazul dispariţiei avionului, şeful echipei malaeziene de investigaţii a spus că acesta nu este ultimul cuvânt, deoarece "răspunsul poate fi concludent numai dacă se descoperă epava'' avionului
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News