Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Un român din Spania a inventat o metodă de a fura mașini noi în doar 40 de secunde, cu un laptop. Anchetă de amploare pentru a-l prinde
WhatsApp
Un român care a inventat o metodă de a fura mașini în doar 40 de secunde a fost arestat în Spania. Banda din care făcea parte era specializată pe furtul unor anumite modele de mașini hibride. 13 astfel de autoturisme au fost recuperate de anchetatori. 
Anchetatorii au găsit mai multe mașini în unul din garajele folosite de grupare (Sursa foto: Garda Civilă)

Agenții Gărzii Civile au arestarea un cetățean român, însoțit de trei ruși și un spaniol, care formau o bandă specializată în furtul de mașini hibride. Această bandă folosea o metodă electronică ingenioasă prin care reușea să sustragă vehiculele în mai puțin de un minut.

În urma acțiunii, Garda Civilă a reușit să recupereze 13 mașini furate. Conform surselor din cadrul anchetei, gruparea avea ca principală țintă mașini hibride cu un kilometraj scăzut, țintele preferate fiind doar anumite modele. Operațiunea poliției, numită "Biturbo", a fost coordonată de Judecătoria de instrucție numărul 1 din Alcala de Henares, din Comunitatea Autonomă Madrid.

După ce le furau, le falsificau elementele de identificare și le vindeau în alte țări

 

Garda Civilă a fost însărcinată cu dezorganizarea acestei rețele, care includea și o altă grupare specializată în furtul de mașini. Această bandă ulterior falsifica elementele de identificare ale mașinilor furate și le transfera în alte țări în vederea vânzării.

Ancheta a început anul trecut când s-a observat o creștere a furturilor de anumite modele de mașini. În colaborare cu poliția din alte țări, a fost identificat un vehicul furat în luna august în Germania, localizat în nord-vestul provinciei Madrid, precum și un alt vehicul furat în Madrid și vândut ulterior în Ungaria, după cum relatează publicația Autopista.

Hoții călătoreau în toată Spania în căutarea mașinilor hibride și foloseau mijloacele de transport în comun pentru a nu atrage atenția. Dacă erau observați, încercau să devină greu de urmărit. După selectarea unei ținte, o urmăreau pentru a monitoriza mișcările proprietarului și programul său, precum și locurile de parcare ale vehiculului, inclusiv garajele personale.

Cu ajutorul unei tehnologii confecționate de ei, capturau frecvența telecomenzilor pentru garaje și mașini. Când considerau că este momentul potrivit, se deplasau la locul respectiv cu un laptop pe care aveau instalat un software special, care le permitea să evite măsurile de securitate electronice ale oricărui producător auto. 

Astfel, deschideau mașina și o porneau în doar 40 de secunde, fără a forța însă nimic, tocmai ca-n celebrul film "Dispari în 60 de secunde" cu Nicolas Cage.

Falsificau numărul de șasiu și le lăsau în parcări publice

 

Unul dintre membrii bandei avea un garaj în orașul Alcala de Henares, unde identificau plăcuțele de înmatriculare corespunzătoare vehiculelor legale de aceeași marcă, model și culoare ca mașina furată. Apoi copiau respectiva plăcuță de înmatriculare și o montau pe vehiculul furat, împreună cu îndepărtarea insignelor DGT (insigna de mediu în Spania este o modalitate de clasificare a vehiculelor în funcție de eficiența energetică, având în vedere impactul lor asupra mediului).

Ulterior, mașinile erau lăsate în locuri neutre, cum ar fi centre comerciale sau alte parcări cu multe alte vehicule, pentru a rămâne nedetectate. Le urmăreau pentru a se asigura că nu aveau dispozitive de urmărire care să permită proprietarilor sau autorităților să le localizeze.

După toate aceste precauții, vehiculele erau duse într-o locație din Spania unde alți membri ai bandei modificau celelalte înregistrări, cum ar fi numărul șasiului sau etichetele de identificare.

De asemenea, schimbau numerele de înmatriculare înregistrate în Unitatea de Control Electronică. Apoi genera noi chei de contact codificate electronic cu date noi, permițându-le să treacă cu succes orice inspecție detaliată.

Ascundeau mașinile în Alicante și Murcia

 

Potrivit informațiilor făcute publice, membrii bandei dispuneau de depozite industriale în orașele Alicante și Murcia pentru a ascunde mașinile furate, în timp ce așteptau să fie transportate în alte țări, unde erau înmatriculate legal, obținând astfel o documentație nouă, după care erau vândute.

Conform Biroului Central de Operațiuni al Ministerului Infrastructurii și Transporturilor din Spania, vehiculele erau transportate în Europa de Est. Una dintre mașinile furate din Madrid a fost localizată în localitatea Uzbaliai din Lituania.

Au fost arestate cinci persoane: trei ruși, un român și un spaniol. În plus, au fost confiscate obiecte folosite în jafuri, precum o mașină de înmatriculare, dispozitive de geolocalizare (GPS), peste 100 de chei goale pentru programare, utilaje pentru fabricarea cheilor, precum și inhibitori și senzori de frecvență.

Chiar dacă nu s-a putut calcula profitul obținut de către bandă, este evident că sumele au fost suficient de considerabile pentru a acoperi investiția în instrumentele folosite pentru comiterea furturilor.

 

---------------------------------------------------

Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din SPANIA, puteți intra pe grupul de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următorul link:

-> https://chat.whatsapp.com/GS0fhMGHpuhLxn63v90nS4 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
pixel