Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea şi completarea Legii nr.62/2019, în sensul creşterii gradului de digitalizare a serviciilor consulare, prin introducerea posibilităţii ca cetăţenii să poată accesa servicii consulare online, fără a fi nevoiţi să se prezinte la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular.
Categoriile de servicii consulare care se pot solicita, respectiv presta în format electronic, documentele eliberate care se pot expedia prin servicii de curierat, procedura de depunere şi soluţionare a cererilor respective, precum şi orice alte aspecte conexe se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe.
Ordinul ministrului afacerilor externe se emite în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
Conform datelor statistice furnizate de către autorităţile străine Ministerului Afacerilor Externe, numărul românilor stabiliţi în străinătate este estimat la 5,7 milioane. Aceste date nu includ cetăţenii care nu şi-au reglementat situaţia juridică în raport cu statul de reşedinţă şi nici persoanele care au dobândit şi cetăţenia statului de reşedinţă, condiţii în care dimensiunea comunităţii româneşti din străinătate este mult mai numeroasă, adaugă iniţiatorii.
În funcţie de tipul de serviciu consular solicitat şi de opţiunea solicitantului, documentele se vor putea ridica personal, se vor putea expedia prin servicii de curierat cu suportarea cheltuielilor de expediţie, ori se vor putea transmite în format electronic. Diplomaţii cu atribuţii consulare şi funcţionarii consulari vor utiliza semnături electronice calificate.
Proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.62/2019 privind activitatea consulară a fost adoptat de Senat, Camera Deputaţilor fiind for decizional.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News