Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Românii au cheltuit cu peste o treime mai mult pentru ieşitul în oraş în 2022, comparativ cu 2021 (studiu)
WhatsApp
Cheltuielile românilor la restaurant, cafenea, pub sau fast-food în acest an ar putea fi mai mari cu peste 30% decât în 2021, depăşind 7,5 miliarde de euro, un record absolut pentru industria de servicii alimentare, arată un studiu cofinanţat de jucătorii din ospitalitate, lansat de Hospitality Culture Institute.
restaurant

'Piaţa de servicii alimentare din România va depăşi în acest an toate aşteptările, cu vânzări totale de peste 7,5 miliarde de euro, record absolut pentru această industrie. Practic, foodservice devine sectorul cel mai atractiv pentru investiţii, care se confruntă însă şi cu două mari probleme: slaba digitalizare şi lipsa de personal', a arătat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Conform sursei citate, 9% dintre românii care ies în oraş cheltuie mai mult de 100 de lei/persoană pe o masă la restaurant. 'Încă de la prima ediţie a reasearch-ului urmărim evoluţia bonului de cumpărături. Dacă în 2019 doar 2% dintre români cheltuiau mai mult de 100 de lei pentru masa în oraş, în acest an estimăm că procentul va ajunge la 9%.

O altă direcţie la care ne uităm cu atenţie în studiul nostru este reprezentată de obiceiurile de consum ale românilor. Spre exemplu, ştim că în pandemie, comanda de mâncare a câştigat rapid cotă de piaţă. Vedem însă că şi în acest an, chiar dacă restricţiile de funcţionare a unităţilor HoReCa au fost eliminate, sectorul de food delivery şi-a păstrat supremaţia', adaugă Florin Maxim.

'Hospitality Culture Research', aflat la a şasea ediţie, extrage date relevante atât prin metode cantitative cât şi calitative, fiind analizată industria de servicii alimentare, obiceiurile de consum ale românilor şi trendurile din piaţa de sitting, delivery dar şi retail (raioane gastro). Hospitality Culture Institute reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendinţe cu impact economic, social, politic şi cultural şi de a împărtăşi know-how şi soluţii aplicate, potrivit Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Economie Vezi toate articolele
pixel