Ministrul Infrastructurii și Transporturilor, Matteo Salvini, susține cu tărie planul, iar împreună cu ministrul pentru Întreprinderi și Made in Italy, Adolfo Urso, dorește să aducă schimbări majore în sectorul taxiurilor. Planul are în vedere evenimente importante care vor avea loc în viitor și se concentrează pe îmbunătățirea serviciilor pentru a face față cererii crescute în aceste perioade.
La urma urmei, Salvini însuși a fost cel care a anunțat în urmă cu două săptămâni intenția sa de a pune pe hârtie "o reformă globală, așteptată de ani de zile, pentru a avea imediat mai multe mașini pe șosele", conform Il Messaggero.
Liderul Ligii își propune de asemenea să îmbunătățească serviciile în vederea viitoarelor întâlniri deja stabilite sau potențiale, pentru Roma Jubileul și Expo 2030, pentru Milano Jocurile Olimpice. De fapt, sunt încă multe inconveniente semnalate în aceste zile în marile orașe: prea lungi sunt așteptările și cozile interminabile pentru a urca într-o mașină albă.
Planul la care MIT a lucrat în prima linie în ultimele două săptămâni începe cu numărul de permise în circulație. Dar scopul este de a asigura un serviciu adecvat cu ajutorul unor noi reguli naționale. Inclusiv stimulente pentru reînnoirea parcului auto în pachet.
Potrivit celor mai recente cifre, Roma, de exemplu, are în prezent aproape 7.800 de licențe de taxi, iar ultimul anunț datează din 2006, pe vremea primarului Walter Veltroni.
De altfel, însuși primarul capitalei, Roberto Gualtieri, a recunoscut că are în vedere o serie de instrumente pentru a remedia inconvenientele apărute în plină vară. Primul cetățean a emis ipoteza de a se axa pe dubla conducere, adică pe posibilitatea de a numi un alt șofer, efectuând astfel un al doilea schimb și permițând aceleiași mașini să efectueze serviciul până la 20 de ore pe zi.
Un alt punct asupra căruia primul cetățean al Romei s-a oprit în ultimele zile este cel al tarifelor minime: "Problemele, a explicat el, sunt pe cursele scurte, deoarece tarifele minime sunt prea mici, vorbim de trei euro. Așadar, o cursă de la Termini la via Cavour poate fi neatractivă în general, dar această problemă poate fi rezolvată fără a crește tarifele în general".
Problema tarifelor minime și a mobilității mașinilor pe șosea este considerată de taximetriști ca fiind unul dintre capitolele cruciale pentru o reformă acceptabilă. 'Oferta este îmbunătățită și prin reglementarea platformelor digitale', a explicat zilele trecute Nicola Di Giacobbe, Unica Filt CGIL. Dar și 'prin punerea în aplicare a Registrului Electronic Național al Operatorilor, intervenind în sistemul de transport public local și ajustând tarifele care sunt în impas de ani de zile'.
În Italia, legea care reglementează activitatea de taximetrie datează din 1992 și stabilește condițiile de eliberare a licențelor de către municipalități pe baza reglementărilor regionale (articolul 8) și prevede posibilitatea ca titularii să vândă aceste licențe altor persoane (articolul 9).
Din aceste două articole decurg problemele critice din acest sector. Administrațiile locale nu eliberează licențe noi (de asemenea, din cauza opreliștilor regionale) și, prin urmare, posibilitatea taximetriștilor de a-și vinde autorizațiile a generat o piață internă cu prețuri stelare care au împins licențele în marile orașe italiene la costuri de sute de mii de euro.
La aceasta se adaugă lipsa de transparență a sistemului, având în vedere că cele mai recente date privind numărul total de licențe de la Autoritatea de Reglementare în domeniul Transporturilor (Art), organismul însărcinat cu gestionarea transportului public, datează din 2018.
Potrivit acestor date, la 31 decembrie 2018 existau aproximativ 20.000 de licențe de taxi active, dintre care 7.703 în Roma (2,7 taxiuri la mia de locuitori) și 4.852 în Milano (3,4 taxiuri la mia de locuitori). În ciuda creșterii turismului, licențele active sunt staționare, ba chiar în unele cazuri au scăzut între 2008 și 2018.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News