Anul trecut s-au încheiat contracte de peste 15 milioane de euro, iar producătorii noștri trimit lunar sute de transporturi cu pufuleți în 22 de țări din toată lumea, până în Omar, Kuweit, Dubai și Noua Zeelandă. Sătui de gustări expandate cu tot felul de arome exotice, străinii preferă pufuleții simpli și sunt dispuși să dea 2 euro, 3 dolari sau o liră sterlină pe o pungă.
Uşori şi crocanţi, pufuleţii clasici au dobândit în ultimii ani greutatea unui brand de ţară. Producţia internă a ajuns la aproape 40 de milioane de euro. Zilnic se ambalează peste un milion şi jumătate de pungi, iar multe călătoresc pe vapor, în camion şi în avioane cargo, de la furnizor la clienţi.
Eliodor Apoestolescu, director: Am reuşit să trimitem primele containere, primele exporturi către Kuweit şi Oman. Bariera vânzărilor către comunităţi de români am depăşit-o acum 7-8 ani. Cererea a venit dinspre consumatori către noi. Procentul este undeva 60% la export, 40% la intern.
Acum 20 de ani, pufuleţii făcuţi în ţară au apărut în magazinele româneşti de peste hotare; apoi în cele cu specific balcanic, rusesc şi chinezesc. Următorul decor pentru mămăliguţa la pungă au fost rafturile din benzinării. Recent, au cucerit câteva mări lanţuri europene de hipermarket. Iar producători locali din Germania şi Austria au început să îi fabrice ei înşişi, spunându-le "Pufuleţi", pentru că piaţa identifică produsul cu numele de acasă, relatează stirileprotv.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News