Piața asigurărilor maritime de la Londra a extins zona pe care o consideră cu risc ridicat în regiune, pe măsură ce conflictul se intensifică și pericolele pentru transportul maritim comercial cresc.
Agenția de transport maritim a ONU a declarat luna aceasta că va depune eforturi pentru a crea un coridor maritim sigur pentru navele comerciale și echipajele blocate în Marea Neagră și Marea Azov.
Cinci nave comerciale au fost lovite de proiectile - dintre care una a fost scufundată - în largul coastelor Ucrainei.
Unii membri ai echipajelor străine care se aflau la bordul navelor au fost evacuați din Ucraina, a declarat Guy Platten, secretar general în cadrul asociației industriale International Chamber of Shipping.
Dar există încă aproximativ 140 de nave sub pavilion străin, cu peste 1.000 de marinari din 20 de țări, care nu pot pleca din cauza luptelor.
"Marinarii ... au devenit victime colaterale în conflict", a declarat el în cadrul unei conferințe de presă virtuale.
Platten a declarat că o navă românească cu 20 de marinari a rămas cu provizii pentru doar trei zile din cauza luptelor din orașul-port Mariupol.
"Nu este sigur pentru ei să părăsească nava sau ca nava să navigheze", a spus el, adăugând că diverse organizații încearcă să realimenteze navele cu produse de bază.
Platten a declarat că cel puțin doi navigatori au fost uciși din cauza luptelor, deși cifrele complete sunt încă în curs de coroborare.
Stephen Cotton, secretarul general al sindicatului Federației Internaționale a Lucrătorilor din Transporturi, a declarat că există "un nivel ridicat de anxietate" în rândul echipajelor străine pe măsură ce proviziile se diminuează.
"Trebuie să recunoaștem că există o concurență pentru alimente în funcție de porturile de pe coastă în care te afli. Este literalmente o chestiune de viață și de moarte pentru unii ucraineni încă blocați în apărarea orașelor lor", a declarat Cotton.
"Vă puteți imagina că primul gând este de a nu realimenta navele cu cetățeni străini la ancoră."
Stabilirea unui coridor maritim este "încă departe", a adăugat Platten.
Sveinung Stohle, directorul general adjunct al principalei companii de transport maritim grecești Angelecoussis Group, a declarat că a reușit să evacueze echipajele de pe cele două nave ale sale din Ucraina.
"Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu navele noastre", a declarat el separat, miercuri, la FT Commodities Global Summit.
"Zona Mării Negre (...) este acoperită de mine. Până când acestea nu vor fi îndepărtate, nu este posibil să navigăm. Așadar, este într-adevăr o situație foarte dificilă".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News