Credeți că dacă doar sunteți bun la locul de muncă, veți fi promovat și veți avea oportunități mai mari? Nu tot timpul.
A avansa la locul de muncă poate fi adesea un fel de câmp minat, necesitând să vă conectați cu persoanele potrivite, să faceți un efort suplimentar și să vă străduiți să vă dezvoltați personal. Dar sunt multe lucruri pe care le puteți face pentru a urca pe scara carierei.
Aici, navigăm prin cele patru tactici de top care vă vor ajuta să obțineți marile oportunități la locul de muncă.
Nu așteptați permisiunea de a vă asuma mai mult sau de a vă împărtăși ideile. A da dovadă de inițiativă și inovație sunt trăsături foarte apreciate în rândul forței de muncă, potrivit lui Carolyn Alchin, vicepreședinte al Asociației pentru Dezvoltarea Carierei din Australia (CDAA).
Faceți mai mult decât ceea ce este prevăzut în fișa postului dumneavoastră și abordați problemele fără să așteptați să vi se ceară. Acest tip de comportament este cel care vă va face indispensabil și vă va plasa într-o poziție privilegiată pentru oportunități mai mari.
Luarea inițiativei poate lua multe forme - de la anticiparea obstacolelor probabile, până la învățarea unei noi abilități în timpul liber.
Relațiile pe care le formezi la locul de muncă sunt esențiale pentru succesul tău, iar ajutarea colegilor este o parte importantă a acestora - formează o legătură între tine și membrii echipei tale și îi arată șefului tău că ești determinat să atingi un obiectiv comun.
"Aptitudinea cea mai căutată la manageri este capacitatea de a motiva și inspira lucrătorii", spune Alchin.
"Să-i ajuți pe ceilalți nu înseamnă neapărat să faci munca cuiva în locul lui - înseamnă să-i împuternicești pe ceilalți și să-i sprijini să se dezvolte."
"Continuarea perfecționării profesionale este din ce în ce mai importantă", spune Alchin. "Realitatea este că persoane diferite au abilități diferite în domenii diferite."
"Lucrurile în care trebuie să ne perfecționăm sunt în domeniile în care găsim provocări - pentru un asistent social, poate fi vorba de o mai bună înțelegere a bazelor de date, în timp ce un manager intermediar poate avea nevoie să înțeleagă mai bine managementul resurselor umane."
Perfecționarea în timpul liber vă oferă cunoștințele și încrederea de a da dovadă de inițiativă și de a oferi o mână de ajutor colegilor, așa că deja bifați alte două tactici de pe această listă!
Așa cum a spus Henry Ford în mod faimos: "Indiferent dacă crezi că poți sau crezi că nu poți, ai dreptate."
Posedarea unui optimism pozitiv și a autoeficienței - convingerea că poți face acest lucru - poate juca un rol imens în a te ajuta să progresezi la locul de muncă sau în a te ține pe loc, potrivit lui Alchin.
În mod similar, faptul de a fi autoreflexiv și sincer cu tine însuți îți poate spori șansele de avansare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News