Această aventură în lumea textilelor a început în 2016, când Iulia s-a întors acasă din Germania. Decizia sa a fost influențată de un colaborator german care i-a vorbit despre potențialul locului natal, Cisnădia, cunoscut pentru tradiția sa în textile.
Iulia a studiat Relații Economice Internaționale la Cluj, în limba germană, și a lucrat în domenii precum Marketing și Project Management în Cluj, București și Germania. Cu toate acestea, o experiență a sa în Germania a schimbat radical cursul vieții sale.
Un sfat al unui colaborator german a stârnit în ea întrebarea „Ce ar fi să mă întorc acasă și să deschid ceva al meu?”. Această întrebare a fost punctul de plecare al aventurii sale antreprenoriale.
„În 2016 am decis să revin acasă pentru că mi-am dat seama că vreau să am o afacere a mea. Am avut o discuție în Germania cu un colaborator cu care negociam un contract și care își făcea concediile în Mărginimea Sibiului, în Cisnădie și în Cisnădioara. El m-a sfătuit, Cisnădia fiind un loc al textilelor, să mă mut înapoi acasă și să dau drumul unei afaceri.”, spune ea.
Familia Iuliei are rădăcini adânci în industria textilă, iar părinții ei au fost administratori ai unei afaceri cu textile în Cisnădie. Inspirată de tradiția familială, Iulia și-a dezvoltat pasiunea pentru textile încă din liceu, unde a creat primele produse în atelierul părinților.
„Provin dintr-o familie de ingineri textiliști, din 91 părinții mei și-au deschis o mică afacere, tata a lucrat la fabrica de covoare, mama la Mătasea Română. S-au privatizat, au achiziționat o mașină de făcut șnur, șnurul acela era vândut pe atunci la metru liniar pentru coletărie”, a povestit Iulia pentru Turnul Sfatului.
Iulia și-a dorit să-și facă cunoscute produsele textile unice și a creat brand-ul "Iulia Lavu - Knots Designer." În prezent, produsele sale, care includ coșuri de depozitare, covoare, abajururi și genți, sunt listate în trei magazine din țară.
Ceea ce le face cu adevărat speciale este faptul că nu există două produse identice. Iulia nu lucrează cu stocuri, iar fiecare produs este o expresie unică a creativității sale.
„Dintr-un covor pe care l-am pliat, cineva l-a confundat cu o geantă, o prietenă din Franța m-a provocat și așa am început să fac și genți. Nu lucrez cu stocuri, nu există două produse care să semene unul cu altul. Produsul meu preferat este cel care vine de la client, provocarea clientului care-mi spune că vrea un produs pe care nu l-am mai făcut niciodată”, a completat aceasta.
În ultimii patru ani, Iulia a investit aproximativ 10.000 de euro în afacerea sa. Acești bani au fost cheltuiți pe materii prime, dezvoltarea brandului, și pe o pagină web pentru portofoliu.
„Cred că am moștenit cumva acest talent al creativității. Numele mi-a fost foarte ușor să-l dau. Toate produsele au nod, ori că este nodul din textura firului, ori că este nodul pe care eu îl pun intenționat, ori că este nodul care e accidental acolo. Nodul este o punte între mine și client, toată energia și dragul pe care îl pun în produs este transferat prin acel nod către client”, a mai completat aceasta.
Iulia are planuri ambițioase pentru viitor. Ea intenționează să colaboreze cu designeri de interior și să extindă gama de produse textile unice. De asemenea, Iulia dorește să creeze produse în colaborare cu un artist marochiner, folosindu-și știința nodurilor pentru a adăuga un element special acestor creații.
Creațiile Iuliei pot fi găsite pe pagina sa de Facebook "Iulia Lavu Knot Designer," iar detalii suplimentare despre afacerea sa se găsesc pe pagina de portofoliu iulialavu.ro. Iulia Lavu demonstrează că cu ambiție, pasiune și determinare, visurile pot deveni realitate în lumea afacerilor.
Cu o abordare pasionată, talent și o determinare puternică, Iulia Lavu demonstrează că visurile pot deveni realitate și că creativitatea poate transforma un mic atelier într-un brand de succes. Cu fiecare produs unic pe care îl creează, Iulia continuă să surprindă și să inspire în lumea textilelor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News