Printr-o scrisoare trimisă guvernului Meloni, în special ministerelor Muncii, Transporturilor și Afacerilor și sindicatelor implicate, Alitalia a anunțat că va proceda la concedierea a 2.668 de angajați. La acestea se adaugă 55 de la Alitalia Cityliner, o companie satelit care a operat la nivel regional. În total, așadar, vorbim de 2.723 de persoane care vor rămâne fără plată, în timp ce doar 172 de angajați își vor păstra locurile de muncă pentru etapele finale ale lichidării celor două companii.
Săptămâna viitoare vor începe negocierile cu sindicatele pentru definirea termenilor concedierii. Alitalia și Cityliner se află de ceva timp în administrare extraordinară, iar muncitorii erau deja disponibilizați. Acestea includ piloți, însoțitori de bord (cel mai mare grup), dar și personal de întreținere și la sol. În scrisoarea trimisă guvernului și sindicatelor, Alitalia a făcut cunoscut că nu mai poate reangaja, pentru că există „un surplus de personal”.
Cei care vor fi disponibilizați vor putea conta în continuare pe un instrument suplimentar de asistență, chiar dacă pentru o perioadă limitată. De altfel, un fond extraordinar de concediere plătit de Stat va asigura până la 60% din salariul anterior, în limita a maxim 2.500 de euro brut pe lună. Cei care au acumulat cerințele necesare pensionării, vor fi nevoiți să se pensioneze. În plus, pentru cei care solicită acest lucru, fondul de concediere va dura până cel târziu la 31 octombrie 2024.
Din acest motiv, mai multe sindicate au cerut guvernului să-și asume responsabilitatea pentru găsirea unei soluții alternative, având în vedere că Alitalia era transportatorul public de pavilion italian.
Uiltrasporti a propus ca această concediere extraordinară să fie prelungită până la sfârșitul anului 2025, sau ca muncitorii „să fie relocați în companiile născute din degruparea Alitalia (precum Ita Airways și Atitech, pentru întreținere) sau către altele din sector, în urma pregătirii adecvate care să permită menținerea certificărilor”.
Filt Cgil a mai declarat că boom-ul zborurilor care a avut loc odată cu sfârșitul Covid ar trebui să permită „companiilor care au moștenit activele Alitalia (Ita, Swissport, Atitech) să reabsoarbă toți muncitorii”, scrie fanpage.it.
Când s-a născut, Ita Airways a achiziționat mai multe proprietăți ale Alitalia (începând cu avioanele), dar nu a angajat tot personalul anterior. Din 7 mii de angajați, aproximativ 3.500 au fost angajați, în timp ce ceilalți au rămas disponibilizați.
------------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din ITALIA, puteți intra pe grupurile de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:
https://chat.whatsapp.com/DIfmKOQTNNO5InDDSWwifG
https://chat.whatsapp.com/JCB7XM4tEl08V1iMcc9g8N
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News