Maersk, una dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, cu o cotă de piaţă de aproximativ 17%, transportă mărfuri pentru giganţi ca Walmart, Nike şi Unilever.
Din totalul de 110.000 de angajaţi în ianuarie, compania va rămâne cu mai puţin de 100.000, pentru a-şi reduce costurile cu 600 milioane de dolari în 2024.
Concedierile vin într-un moment în care transportul maritim este în declin, după boom-ul din timpul pandemiei. Sectorul a raportat profituri semnificative în perioada 2020 - 2022, dar acum costurile cu transportul de containere au crescut, iar cererea s-a redus, în urma încetinirii economiei mondiale.
Vineri, Maersk a avertizat că profiturile din 2024 vor fi la capătul inferior al estimărilor precedente, după ce a raportat un declin semnificativ al vânzărilor şi câştigurilor, în trimestrul trei din 2023.
"Industria de transport maritim se confruntă cu o cerere redusă şi presiuni inflaţioniste asupra bazei noastre de costuri. Ţinând cont de perioada dificilă care va urma, accelerăm reducerile de costuri pentru a ne proteja performanţa financiară", a afirmat directorul general al Maersk, Vincent Clerc.
La Bursa de la Copenhaga, acţiunile companiei au scăzut vineri cu 11,1%, la cel mai redus nivel din ultimii trei ani.
Compania daneză se aşteapă ca cererea pe plan global pentru livrarea de containere pe mare să scadă cu 2% anul acesta, în urma reducerii cererii consumatorilor.
Maersk se aşteaptă la un profit înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 8 - 11 miliarde de dolari în 2023, faţă de nivelul record de 36,8 miliarde de dolari în 2022.
În trimestrul trei din 2023, EBITDA a scăzut la 1,9 miliarde de dolari, de la 10,9 miliarde de dolari în urmă cu un an, dar uşor peste estimările analiştilor, de 1,81 miliarde de dolari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News