Publicitate
Marea Britanie ar putea să se confrunte cu probleme în aprovizionarea cu băuturi alcoolice în perioada sărbătorilor de Crăciun, dacă Guvernul nu îşi intensifică eforturile pentru a remedia un deficit de şoferi de camion, a avertizat astăzi, 24 noiembrie, o asociaţie din industria vinului şi băuturilor spirtoase, transmite Reuters, preluată de Agerpres.
Anunțul vine în contextul în care țara are nevoie urgent de 100.000 de şoferi de camion, rezultat al unei combinaţii de factori precum şoferii care au părăsit industria, Brexit şi pandemie, o criză care a provocat haos de-a lungul lanţurilor de aprovizionare şi cozi la benzinării.
Asociaţia comercianţilor de vin şi băuturi spirtoase din Marea Britanie (WSTA) a anunţat că un număr de 49 de firme, şi-au pus numele pe o scrisoare trimisă ministrului Transporturilor, Grant Shapps, în care îi cer să ia măsuri pentru a rezolva problema deficitului de şoferi de camioane.
Asociaţia susţine că membrii săi se confruntă cu perioade de aşteptare de cinci ori mai mari la importul produselor, iar firmele care anterior puteau acoperi comenzile în două-trei zile, au acum nevoie de 15 zile pentru a procesa unele livrări. În plus, costurile pentru transportul de marfă au crescut şi ele cu 7%, după ce firmele de livrări au fost nevoite să majoreze salariile şoferilor, scrie Agerpres.
Astfel de situații au fost des întâlnite după ce țara a ieșit din UE. Astfel, lanţul britanic de puburi Wetherspoons a anunţat că unele dintre puburile sale au rămas fără unele branduri de bere din cauza problemelor legate de lanţurile de aprovizionare, scrie BBC.
Marea Britanie se confruntă cu un deficit de şoferi de camion pe care companiile de transport îl pun pe seama pandemiei, dar şi Brexitului, acestea cerând guvernului ca reglementările privind imigraţia să fie modificate, astfel încât şoferii din UE să se poată întoarce. Guvernul susţine însă că industria transporturilor şi retailerii trebuie să pregătească noi şoferi britanici.
Unul dintre cele mai mari grupuri de lobby din UK a reacţionat, arătând că investiţiile în muncitori locali nu vor soluţiona penuriile de forţă de muncă pe termen scurt, notează The Guardian.
Institute of Directors a cerut introducerea de vize noi, flexibile, care să permită muncitorilor străini să acopere roluri cruciale, în special de şoferi de camion, în urma unui exod al acestora datorat coronavirusului şi Brexitului.
Marea Britanie nu este singura ţară care se confruntă cu o criză de şoferi de camion. Europa înregistrează un deficit estimat la 400.000 de şoferi. Însă nicio altă ţară nu resimte dublul impact suferit de Marea Britanie: al pandemiei şi Brexitului, scrie Aditya Chakrabortty, editorialist, The Guardian, titrează Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News