Potrivit theguardian.com, Tesco a început să folosească imagini cu sparanghel, morcovi, portocale și struguri în culoarele de produse proaspete, provocând amuzamentul pe rețelele de socializare.
„Mmmm, fotografii delicioase cu sparanghel”, a scris un comentator pe Twitter. Un altul a batjocorit o imagine supradimensionată a legumei îngrămădite: „Îmi place că sparanghelul crește la această dimensiune în Marea Britanie. Este de vină climatul nostru, sunt sigur”.
Tesco have the fake asparagus out this morning pic.twitter.com/QokEJGs81W
— ????????????Patrick-or-Treat Dalton ???????????? (@shitlondon) October 22, 2021
Cumpărătorii au văzut morcovi falși în Fakenham, sparanghel din carton în Londra, imagini cu portocale și struguri în Milton Keynes și sticle de lichid de spălat 2D în Cambridge. Sainsbury’s a folosit, de asemenea, schițe ale ambalajelor pentru a umple rafturile.
Tactica vine din moment ce lipsa șoferilor de camioane și a culegătorilor și ambalatorilor din ferme și fabricile de procesare a alimentelor duce la disponibilitatea redusă a unor articole în supermarketuri. Problemele din porturi, unde manipulanții se luptă să facă față unei creșteri a livrărilor pentru sezonul festiv, duc, de asemenea, la lipsuri.
Bryan Roberts, analist de vânzare cu amănuntul la Shopfloor Insights, a spus că a început să vadă decupajele din carton pentru produse proaspete abia în ultimul an, dar a spus că tactici similare au fost aplicate în alte locuri în supermarketuri de ceva timp.
„A devenit destul de banal. Nu este doar din cauza penuriei, ci și pentru că multe dintre magazinele mai mari sunt acum pur și simplu prea mari”, a precizat Bryan Roberts.
El a spus că decupările au fost una dintre o serie de tactici folosite pentru a umple spațiul, inclusiv umplerea frigiderelor cu carne cu sticle de sos de roșii sau maioneză, împrăștierea pachetelor de bere pe coridoare întregi și ridicarea de postere mari sau alt material de marketing.
Tesco, care s-a lăudat că vânzările sale au fost stimulate de capacitatea sa de a păstra rafturile aprovizionate, a spus că imaginile cu fructe și legume nu au fost legate de problemele recente ale lanțului de aprovizionare și au fost utilizate de mai multe luni.
Supermarketurile tradiționale, care pot stoca peste 40.000 de linii de produse, și-au perfecționat gamele de produse alimentare pentru a îmbunătăți eficiența, astfel încât să poată reduce prețurile și să concureze mai eficient cu discounteri precum Aldi și Lidl, care vând mai puțin de 3.000 de produse diferite.
Acest proces a fost accelerat doar de Brexit și de pandemie, care au dus la lipsuri de personal și dificultăți în transportul de mărfuri. Supermarketurile și producătorii au redus gama de diferite tipuri de paste, cafea sau ceaiuri pe care le vând pentru a facilita menținerea fluxului de mărfuri.
Unele articole voluminoase și nu foarte profitabile, cum ar fi băuturile carbogazoase îmbuteliate și apa, au fost, de asemenea, împinse în jos pe lista priorităților de livrare din cauza lipsei de șoferi, ceea ce înseamnă că pot exista lacune mai mari pe rafturi decât de obicei.
Mai multe lanțuri, inclusiv Sainsbury’s, Asda și Tesco au închis, de asemenea, ghișeele de servicii alimentare pentru a reduce costurile, lăsând mai mult spațiu de umplut.
Creșterea cumpărăturilor online a făcut, între timp, multe supermarketuri să nu mai aprovizioneze articole nealimentare, cum ar fi televizoare sau ibrice, ceea ce făceau cândva, lăsând zone de spațiu liber pe care mulți nu au reușit să le umple cu produse alternative. Unii au adus și alte servicii, cum ar fi tăierea cheilor sau curățătorii chimice pentru a ocupa spațiu.
În ceea ce privește produsele proaspete, magazinele precum Tesco au, de asemenea, obiective pentru a reduce risipa de alimente, așa că mențin stocurile mai strânse decât ar fi putut face în trecut.
Decupaje de carton din articole scumpe, cum ar fi detergenții, pudrele proteice și băuturile spirtoase, cum ar fi ginul, sunt uneori folosite pentru a preveni furtul din magazine. Imaginile articolelor sunt puse pe rafturi pentru a indica disponibilitatea, iar cumpărătorii trebuie să ridice produsul real de la casă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News