Publicitate
„Așa cum bine ştiţi, am trimis corpul de control al ministrului în anchetă, pentru a clarifica modul în care s-a desfăşurat această licitaţie. Este un gest de normalitate, care se impune pentru clarificarea situaţiei create de dezinformările lansate în spaţiul public.
(...) În rezumat, corpul de control al ministrului afacerilor interne a constatat următoarele: necesitatea achiziţiei este una reală şi evidentă. Poliţia Rutieră are nevoie imperativă de mijloace performante pentru atingerea obiectivului naţional de reducere a numărului de victime ale accidentelor rutiere. Toată documentaţia tehnică a fost întocmită, analizată şi agreată de către structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, ale Ministerului Transporturilor, primind totodată şi girul unui evaluator extern - al Băncii Europene de Investiţii. Întregul proces de achiziţie publică s-a derulat de către autoritatea contractantă, Inspectoratul General al Poliţiei Române, cu respectarea principiilor de obiectivitate, transparenţă şi legalitate, trecând prin toate filtrele instituţionale. Avizul de conformitate, fără de care nu se putea finaliza licitaţia, a fost dat de către ANAF, autoritate care supraveghează toate achiziţiile din România“, a explicat ministrul Bode.
„Îmi pare rău că unii vor fi dezamăgiţi, dar licitaţia este corectă, iar domnul Drulă dezinformează cu bună ştiinţă“, a declarat Bode, care a explicat cum s-a derulat licitația, în conformitate cu protocoalele încheiate cu ministerul Transporturilor încă din perioada în care Cătălin Drulă (USR) era ministru.
„În 2017, discuţiile dintre Inspectoratul General al Poliţiei Române şi Ministerul Transporturilor, se constată în urma acestor discuţii nevoia unui sistem modern de monitorizare a traficului.
În 2018, discuţiile se încheie cu o concluzie: necesitatea unei cereri de finanţare însoţită de specificaţiile tehnice.
La 1 octombrie 2020, IGPR depune cererea de finanţare şi fişa tehnică, proiectul tehnic.
La data de 12 noiembrie 2020 se emite Hotărârea de Guvern 971, prin care se aprobă necesitatea cheltuielilor acestui proiect. Am aici Hotărârea 971, să v-o pun la dispoziţie, este publică, evident, semnată de asociatul politic, mai nou, al domnului Drulă, domnul Ludovic Orban, în care veţi găsi, evident, printre altele, achiziţionarea a 300 de autospeciale.
La 25 mai 2021, Ministerul Transporturilor, condus de Cătălin Drulă, aprobă cererea de finanţare inclusiv fişa cu detaliile tehnice.
În 5 iulie 2021, în baza acordului dat de ministerul condus de domnul Drulă, se semnează Contractul de finanţare nr.106/2021 - îl aveţi în faţă (...) - contract, evident, semnat între Ministerul Transporturilor, pe de o parte, şi IGPR pe de altă parte, în calitate de beneficiar. Ca reprezentant al Ministerului Transporturilor, evident, este domnul ministru Drulă. Aveţi în faţă o copie (...) după contractul de finanţare semnat de domnul Drulă şi de domnul Benone Matei - Ministerul Transporturilor, respectiv IGPR.“, a explicat Bode.
El explică cum aceste specificații tehnice erau trecute în anexele documentelor pentru licitație, aprobate de însuți ministrul Drulă.
„Foarte important, Anexa 2 a acestui contract, parte componentă, încă o dată, a acestui contract, este fişa cu detaliile tehnice, unde vom găsi la pagina 7 capacitatea cilindrică, cutia de viteze, tracţiunea, lungimea, caroseria, culoarea, inscripţionarea specifică.
Foarte important, aşa cum vedeţi, cutia automată 8+1 trepte. Ne aducem aminte ce spunea domnul Drulă în urmă cu câteva zile? Că am construit un caiet de sarcini în care am trecut intenţionat, spre exemplu, o cutie de viteze 8+1 trepte pentru a favoriza pe cineva; în condiţiile în care domnia sa a semnat contractul de finanţare, iar anexa la contractul de finanţare sunt aceste specificaţii tehnice, inclusiv cutia de viteze 8+1. Aşadar, în caietul de sarcini nu puteam să trecem nici 7+1, nici 9+1“, afirmă Bode.
Ministrul de Interne îl atacă pe fostul ministru Cătălin Drulă, pe care îl acuză de dezinformare.
„Mă întreb, cât tupeu să ai şi să acuzi Poliţia Română, Ministerul Afacerilor Interne că au făcut anumite specificaţii cu dedicaţie, când nu au făcut altceva decât să preia aceste specificaţii din proiectul tehnic-anexă la contractul de finanţare semnat de Ministerul Transporturilor?
Mai mult, pe 8 iulie Ministerul Transporturilor anunţă public, printr-un comunicat, semnarea contractului. Printre echipamentele care fac obiectul contractului sunt enumerate şi cele 300 de autospeciale, se spune foarte clar: achiziţia a 300 de autospeciale de poliţie. Deci, după ce semnează contractul, dă comunicat şi promovează public acest demers. Aveţi în faţă acest anunţ care, sigur, după ce a fost semnat, Ministerul Transporturilor are obligaţia legală să notifice Ministerul Fondurilor Europene, ca liant între autorităţile române şi sursa europeană de finanţare. După momentul semnării contractului, ministerul, aşa cum spuneam, informează Ministerul Fondurilor Europene, aşadar, contractul ajunge şi la domnul Ghinea, domnul Cristian Ghinea, ministrul fondurilor europene la acea vreme, inclusiv cu specificaţiile tehnice. Subliniez, inclusiv cu specificaţiile tehnice.
Acum, sigur că putem vorbi mult despre ipocrizie, despre rea voinţă, despre pierderi de memorie, putem vorbi mult şi multe pe aceste aspecte, inclusiv despre înţelepciunea zicalei: "Dacă tăceai, filozof rămâneai". Unul din cele mai importante şi singurul care ne interesează pe noi la Ministerul Afacerilor Interne este cel legat de dezinformare, pe care întotdeauna o vom combate“, afirmă Bode.
„Acesta este motivul pentru care mă aflu astăzi în faţa dumneavoastră, să combat această dezinformare cu argumente. Fostul ministru al transporturilor, domnul Drulă face public acuzaţii grave, calomnioase, cu atac la persoană, vorbim - culmea! - despre documente şi procese agreate şi semnate de către dânsul.
Ar fi de râs, dacă nu ar fi de plâns! Domnul Drulă cere Direcţiei Naţionale Anticorupţie să se autosesizeze. Păi, ce ar trebui să înţelegem acum, după ce am văzut documentele semnate de către dânsul? Să înţelegem că se autodenunţă? Domnul Drulă sesizează OLAF şi Parchetul European, în condiţiile în care acest contract şi aceste specificaţii tehnice au fost pe masa ministrului Drulă şi a ministrului Ghinea. Foarte bine. Nu avem nicio problemă cu asta.
Întreaga documentaţie o vom pune la dispoziţia tuturor instituţiilor competente şi vom susţine orice demers al acestora. S-a gândit oare şi ce o să spună procurorilor când va fi întrebat cum şi de ce a semnat acel contract cu acele specificaţii pe care azi le numeşte 'cu dedicaţie'?
Este evident pentru noi toţi că domnul Drulă nu a uitat ce a semnat, a sperat doar că vom uita noi toţi, toţi ceilalţi. Eu personal nu mai am nicio aşteptare şi nu aştept replica domnului Drulă, oricât de savuroasă sau de hilară ar fi, în această uriaşă gafă pe seama amatorismului, a lipsei de experienţă - politică, dar şi de viaţă, care l-a făcut să cadă în ridicol, atât în faţa propriului partid, cât şi în faţa propriului electorat“, a conchis Lucian Bode.
El a ținut să sublinieze că „cei care încearcă, prin dezinformări şi minciuni, să denatureze scopul unor asemenea proiecte (n.r - ale Poliției și Ministerului de Interne), pentru a obţine un eventual capital de imagine, sunt oameni mici. Nu mă refer doar la nivelul lor politic, ci şi la caracterul lor“.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News